روال بررسی طرح استفساریه قانون انتخابات مجلس بعد از رد شورای نگهبان  صحن

یک عضو هیات رئیسه مجلس ضمن توضیح روال بررسی طرح استفساریه قانون انتخابات مجلس بعد از رد شورای نگهبان گفت: مجلس احتمالا نظر شورای نگهبان را می پذیرد و بعید است یک بار دیگر این طرح به صحن علنی برگردد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا محمد علی وکیلی با اشاره به رد طرح استفساریه تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان گفت: تشخیص شورای نگهبان این بود که این مصوبه اختیارات شورا را محدود می کند.

وی افزود: البته باید جزئیات نظر شورای نگهبان درباره این طرح به مجلس ارائه شود ولی با توجه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر این که کل طرح مخالف اصل 99 قانون اساسی و محدود کننده اختیارات شورا است، بعید است که این طرح اصلاح بردار باشد.

این عضو هیات رئیسه مجلس در عین حال گفت: با این وجود بعد از ارائه نظر شورای نگهبان به مجلس، کمیسیون شوراها به عنوان کمیسیون اصلی بررسی کننده طرح و در جلسه ای به بررسی نظر شورای نگهبان می پردازد. اگر این کمیسیون در نظر قبلی اش اسرار بورزد مصوبه کمیسیون به صحن علنی ارائه می شود و اگر نمایندگان در صحن نیز به مصوبه اسرار کنند نظر مجلس برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت ارائه می شود.

وکیلی ادامه داد: از طرف دیگر اگر کمیسیون و یا نمایندگان در صحن مجلس نظر شورا را بپیذیرند این طرح مختومه می شود و در واقع مجلس نظر شورای نگهبان را پذیرفته است که به نظر بنده نیز بعید است این طرح کشش داشته باشد تا یک بار دیگر برای بررسی به صحن برگردد مگر اینکه در قالب و تحت عنوان دیگری بدون اشکال قانون اساسی باشد.

206/201

کد خبر: 676575

وب گردی

وب گردی