پرداخت 120 میلیارد تومان وام ازدواج به 12هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی

 معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی در هشتمین جلسه پایش امور استان ها گزارشی از عملکرد معاونت اداری و مالی این دانشگاه ارائه و از همه واحدها خواست در راستای اجرای هرچه بهتر برنامه های معاونت اداری و مالی تلاش کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مرتضی احسانی معاون اداری و مالی در هشتمین جلسه پایش امور استان ها دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از عملکرد معاونت متبوع خود ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تراز مالی سال 94 با کوشش و همت همکاران با اندوخته مثبت همراه بود. در مقایسه با سال 92 در سال 93، 70درصد و در سال 94، 65درصد افزایش اندوخته مثبت داشته ایم. علیرغم کاهش دانشجو، افزایش هزینه های مختلف نظیر افزایش حقوق و دستمزد اعضای هیات علمی و کارکنان و با توجه به اینکه کشور دچار تورم و مشکلات اقتصادی است، دانشگاه آزاد اسلامی اندوخته ای مثبت داشت.

او گزارشی از تسهیلاتی که از سوی معاونت اداری و مالی در سال 94 پرداخت شده، ارائه کرد و گفت: 417 میلیارد تومان تسهیلات در سال 94 به کارکنان و اعضای هیات علمی پرداخت و نیز در 2 سال گذشته در مجموع بیش از 874 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

احسانی در ادامه گفت: در کنار این تسهیلات، بیش از 1400 میلیارد تومان از محل اعتبارات بانکی که ماحصل تفاهم نامه های بانکی بوده است، به کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان وام پرداخت شده است.

لزوم اطلاع رسانی درست درباره تسهیلات صندوق رفاه وزارت علوم

احسانی درباره وام دانشجویی صندوق رفاه وزارت علوم گفت: در سال 93، 67 میلیارد تومان از محل صندوق رفاه وزارت علوم جذب داشتیم. این میزان در سال 94 به 66 میلیارد تومان رسید. وزارت علوم معتقد است که این کاهش نشان دهنده بی نیازی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به این وام هاست اما معتقدیم بسیاری از دانشجویان به دلیل عدم اطلاع رسانی خوب در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی، از این وام و نحوه دریافت آن اطلاعی ندارند. در نتیجه از واحدها می خواهیم با اطلاع رسانی درست، تعداد افرادی که تمایل به دریافت وام دانشجویی صندوق رفاه را دارند، افزایش دهند.

او افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان خود وام ازدواج 10 میلیون تومانی در نظر می گیرد. تاکنون 120 میلیارد تومان وام ازدواج به 12هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت شده است.

دکتر احسانی با بیان اینکه درخصوص پوشش بیمه حوادث دانشجویی نیز اصلاحات زیادی انجام داده ایم، افزود: حق بیمه مربوط به فوت و حق بیمه مربوط به نقص عضو از 6 میلیون تومان به 20 میلیون تومان رسید که از مهر 95 در دانشگاه ها اجرایی می شود. کمک هزینه های درمانی نیز از یک میلیون و 200هزار تومان به 5 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

همه واحدها باید صندوق رفاه داشته باشند

دکتر احسانی توصیه ها و انتقاداتی را در این جلسه مطرح کرد و گفت: متاسفانه هنوز صندوق رفاه در 180 واحد از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل نشده است. همچنین از واحدها می خواهیم کمیته بیمه حوادث و وام تشکیل دهند.

او افزود: واحدها باید حق عضویت بیمه حوادث به سازمان را بموقع پرداخت کنند زیرا برخی وامدها این حق عضویت را از دانشجویان دریافت کرده اند اما به سازمان مرکزی واریز نکرده اند.

معاون مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه واحدها باید دانشجویان مستعد برای دریافت وام را شناسایی کنند،گفت: سامانه جامع صندوق رفاه که به سیستم سیدا وصل است، می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به وام های دانشجویی و خدمات مربوط به صندوق رفاه دانشجویان را رفع کند. بیش از 830 میلیارد تومان وام داخل دانشگاه به کارکنان و اعضای هیات علمی در بازه زمانی 93 تا 95 پرداخت شد.

رونمایی از چندین سامانه در راستای تسهیل امور معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: ستاد اسکان نوروزی کل کشور عملکرد بسیار خوبی داشته است. در سال 94 بیش از 125هزار نفر و در سال 95 بیش از 140هزار نفر در این مراکز اسکان داده شده اند.

او از راه اندازی سامانه اسکان خبر داد و گفت: سامانه جدیدی به آدرس refahi.iau.ir برای ثبت اطلاعات امکانات رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده که این مراکز می توانند همه اطلاعات نظیر امکانات، شماره مسئول، آدرس و... را در این سامانه ثبت کنند.

احسانی در توضیح نرم افزار جامع صندوق رفاه دانشجویان نیز گفت: روز شنبه این نرم افزار با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد که این سامانه به دانشجویان اجازه می دهد از همه تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار داده می شود، مطلع شوند.

او افزود: همچنین سامانه اطلاعات و آمار نقل و انتقالات کارکنان نیز رونمایی شده است تا تمام امور مربوط به نقل و انتقالات کارکنان و کارمندان از حالت فیزیکی خارج شده و به صورت اینترنتی انجام شود.

20103

کد خبر: 676581

وب گردی

وب گردی