پیشنهاد نرخ‌ خرید تضمینی محصولات کشاورزی به شورای اقتصاد

در آستانه آغاز فصل کشت پاییزه، وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی این وزارتخانه به شورای اقتصاد پیشنهاد شده و مطالبات گندم‌کاران در هفته‌های پیشرو پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمود حجتی امروز - شنبه - در حاشیه چهارمین گردهمایی سراسری کشت‌های پاییزه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نرخ‌های خرید تضمینی پیشنهادی محصولات کشاورزی از یک ماه گذشته از طرف وزارت جهاد کشاورزی به شورای اقتصاد پیشنهاد شده است و هم‌اکنون در کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی شورای اقتصاد و سازمان برنامه‌ریزی و بودجه ریاست جمهوری تصویب و ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه نرخ‌های پیشنهادی خرید تضمینی محصولات کشاورزی با توجه به هزینه تولید و نرخ تورم بررسی و تقدیم شورای اقتصاد شده است، اظهار امیدواری کرد تا نرخ‌های مصوب ابلاغ شده نهایی نیز مورد رضایت و پسند کشاورزان قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن عذرخواهی از کشاورزان گندمکار بابت باقی ماندن مطالبات‌شان از محل گندم تحویل داده شده به دولت، ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان گندم از کشاورزان خریداری شده که حدود هشت هزار میلیارد تومان آن را پرداخت کرده‌ایم و مابقی آن نیز طی هفته‌های پیشرو پرداخت می‌شود.

به گفته حجتی، نیمی از باقیمانده مطالبات گندم‌کاران از طریق عرضه اوراق مشارکت که در این هفته انجام می‌شود پرداخت خواهد شد و مابقی آن نیز تا دو هفته پس از آن به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از اهداف مهم مدنظر وزارت جهاد کشاورزی است، درباره نهاده‌های تولید مورد نیاز بخش کشاورزی اظهار کرد: نهاده‌های تولید مورد نیاز بخش کشاورزی از محل تولید داخلی و واردات تامین شده است که به عنوان مثال می‌توان به بذر کلزا و بخشی از بذر چغندرقند پاییزه اشاره کرد که برای کشاورزان تامین شده است.

602/605

کد خبر: 676586

وب گردی

وب گردی