عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تبلیغات انتخاباتی در جلسات مذهبی نه به نفع کشور است نه به نفع مجالس مذهبی، از سوی دیگر انتظار داریم وزارت کشور با رصد دقیق چنین تخلفاتی در زمان احراز صلاحیت ها اقدام کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت اصغر سلیمی با اشاره به هشدار وزیر کشور در خصوص تبلیغات انتخاباتی به بهانه جلسات مذهبی اظهار داشت: وزارت کشور مجری و ناظر بر رفتارهای انتخاباتی افرادی است که احتمال کاندیداتوری آنها وجود دارد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: گزارش تخلفات انتخاباتی و تبلیغات زودهنگام به وزارت کشور ارسال می شود و در زمان تایید صلاحیت این تخلفات می تواند در عدم احراز صلاحیت اثر بسیاری داشته باشد بنابراین توصیه می شود افراد برای تبلیغات انتخاباتی در زمان قانونی و با اخذ مجوز صورت گیرد شود.

وی ادامه داد: البته به هیات ها و جلسات مذهبی توصیه و گوشزد می شود که از فضای تبلیغات انتخاباتی فاصله بگیرند چرا که خلاف قانون است و انتظار ملی و کشوری این است که به قانون تمکین شود.

این نماینده اظهار داشت: آلوده شدن مراسم عزاداری و مجالس مذهبی به تبلیغات انتخاباتی به نفع کشور و مجالس مذهبی نیست بنابراین امیدواریم که در آینده و با نزدیک شدن به زمان انتخابات میزان این تخلفات کاهش پیدا کند.

عضو هیات رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال هر جلسه مذهبی سیاسی و انتخاباتی نیست، بلکه نشست هایی که با هدف خاص از افرادی که احتمال کاندیداتوری آنها وجود دارد حمایت شود، تبلیغ زود هنگام تلقی می شود.

به گزارش خانه ملت، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور درپاسخ به این پرسش که آیا سخنرانی فعالان سیاسی و مسئولان پیشین کشورمان در مساجد با مجوزوزارت کشور یا استانداری انجام می‌شود گفت: همیشه این گونه بوده که افراد سیاسی به طرق مختلف نظرات و انتقادات خود را مطرح می‌کنند که ازنظر ما اشکالی ندارد . قدرت هاضمه جامعه ما هم به قدری قوی است که آن‌ها همواره درباره این اظهارات تشخیص درست می‌دهند پس ما نگرانی در این زمینه نداریم. البته باید بر محور قانون پیش برویم و قانون می‌گوید که این جلسات باید مجوز داشته باشند؛ امنیت جلسات بایدحفظ شده وخارج از محدوده قانونی، تبلیغات انتخاباتی انجام نشود.

206/201

کد خبر: 676619

وب گردی

وب گردی