یک عضو فراکسیون امید: بیان انتقاد باید با هدف رشد جامعه و رفع مشکلات صورت گیرد

یک عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه بیان انتقادات نباید باعث ناامیدی و دلسردی مردم نسبت به دولتمردان و دلسوزان نظام شود گفت که نباید این انتقادات از تریبون های عمومی مطرح شود چون این تریبون ها برای بیان مسائل کلی نظام است و نه استفاده گروهی و باندی.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا زهرا ساعی با تاکید بر اینکه رویکرد و اهتمام مسئولان باید در جهت ایجاد وتقویت همبستگی در کشور باشد گفت: باید همه در جهت وحدت ملی و تزریق امید به نظام و مردم تلاش کنیم بنابراین نباید به زحمات مسئولان خدشه وارد شود و اگر هر نقدی به هر سازمان، ارگان و قوه ای وجود دارد، باید سازنده باشد.

به گفته وی، کسی که نقدی را مطرح می کند باید با اطمینان از آن نقد و مستدل بودنش با علم و دلیل و مدرک بیان کند و بداند که قرار است این نقد سازنده منجر به بهبود عملکرد آن فرد و یا دستگاه شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با تاکید بر این که شیوه بیان نقد مهم است توضیح داد: مهم است که نقاد از چه تریبونی نقدش را مطرح می کند. طبیعتا تریبون‌های عمومی برای بیان مسائل مهم و کلان نظام است و نباید برای طرح مسائل شخصی، گروهی و باندی استفاده شود، قطعا طرح نقدی خارج از این چارچوب منجر به تخریب، دلسردی، دلزدگی و تشویش اذهان و افکار عمومی می‌شود.

ساعی ادامه داد: متاسفانه بعضا این موارد رعایت نمی شود و نقد برای اغراض و اهداف شخصی و گروهی بیان می شود که این نقد نه تنها هیچ کمکی به بهبود شرایط نمی کند بلکه باعث شبه‌افکنی در جامعه، تشویش افکار عمومی، نا امیدی و دلسردی مردم نسبت به دولتمردان، مسئولان و دلسوزان نظام می شود و مردم همه را با یک چوب می رانند.

وی تاکید کرد: طبیعتا بیان انتقاد باید با هدف رشد جامعه و رفع مشکلات صورت گیرد که با رعایت این شیوه نه تنها امیدواری و نشاط اجتماعی کم نمی شود که مردم نیز نسبت به عملکرد مسئولان دلسرد و بدبین نمی‌شوند.

206/201

کد خبر: 676641

وب گردی

وب گردی