زنان سالمند 4 برابر بیشتر از مردان سالمند تنها ترند/8.2 درصد جمعیت کشور در دوره سالمندی قرار دارد

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: زنان سالمند تقریبا 4 برابر مردان سالمند تنها هستند و مراقبت و برنامه‌ریزی جدی برای سالمندان تنها ضرورت است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا فرید براتی‌سده در آیین افتتاح کارگاه آموزشی سبک زندگی سالم در دوران سالمندی در کرمان گفت: هفته تکریم سالمندان، نه بر علیه هرگونه تبعیض، از سوی سازمان بهزیستی در سراسر کشور گرامی داشته می‌شود.

براتی‌سده استفاده از ظرفیت سالمندان در سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیتهای مرتبط با سالمندان را از جمله نشانه‌های مشارکت سالمندان دانست و افزود: مشارکت سالمندان از علائم سالمندی فعال است.

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور در ادامه گفت: 8.2 درصد جمعیت کشور در دوره سالمندی قرار دارد و بنابراین ضرورت برنامه ریزی مناسب برای آنان احساس می شود و در این بین زنان سالمند تقریبا چهار برابر مردان سالمند تنها هستند، لذا مراقبت و برنامه ریزی جدی برای سالمندان تنها ضرورت است.

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندی گفت: تلاش در جهت تقویت و توسعه بنیادهای فرزانگان یکی از اهداف جدی سازمان بهزیستی در زمینه مشارکت سالمندان در حیطه‌های اجتماعی و استفاده از تجربه‌های گرانبهای آنان است که البته استان کرمان از لحاظ جلب مشارکت سالمندان در امور مربوط به خود یکی از استانهای فعال کشور است.

علیرضا اسدی، معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان نیز در این کارگاه گفت: بر اساس طرح توانمندسازی و به منظور ارتقاء کیفیت زندگی زنان سالمند، دوره‌های آموزشی مستمر در موضوعات مختلف طراحی شده است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده 5000 زن سالمند از این آموزش ها بهره‌مند می‌شوند.

لازم به ذکر است؛ در حاشیه این مراسم رییس دبیرخانه شورای ملی سازمان بهزیستی کشور با حضور در مرکز سالمندان بهارستان سلامت و بنیاد فرزانگان از این مراکز بازدید و درجریان برنامه‌ها، مسائل و مشکلات مراکز و سالمندان قرار گرفت. همچنین همزمان دوره آموزشی سبک زندگی سالم در دوران سالمندی در شهرستانهای بافت، سیرجان، بردسیر و رفسنجان برای زنان سالمند برگزار شد.

105105

کد خبر: 676654

وب گردی

وب گردی