آمریکا در دو سال اخیر ۳۳.۶ میلیارد دلار به ایران پرداخت کرده است

یک پایگاه خبری تحلیلی آمریکائی مدعی شد که مدیر اجرائی بنیاد دفاع از دموکراسی در جلسه استماع کنگره به افشای پرداخت مجموعاً ۳۳.۶ میلیارد دلار توسط دولت آمریکا به ایران مبادرت نمود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازمهر، پس از جنجال های اخیر جمهوریخواهان تندرو در آمریکا مبنی بر پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار وجه نقد توسط دولت کنونی آمریکا به ایران پس از توافق هسته ای ۱۴ جولای ۲۰۱۴ میلادی (۲۳ تیرماه سال ۱۳۹۴) میان کشورهای ۱+۵ و ایران موسوم به «برجام»؛ پایگاه خبری تحلیلی «فری بِیکِن» اکنون مدعی شده است که ایران مجموعاً مبلغ ۳۳.۶ میلیارد دلار از دولت کنونی آمریکا دریافت کرده است.

«فری بِیکِن» در مطلبی در این باره مدعی شد: بر اساس اظهارات یک کارشناس در کنگره آمریکا در جریان توافق هسته ای تابستان گذشته، ایران جمعاً تا کنون مبلغی معادل ۳۳.۶ میلیارد دلار از آمریکا در طول سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ دریافت کرده است.

این پایگاه خبری تحلیلی در ادامه افزود: «مارک دوبوویتز» (Mark Dubowitz) مدیر اجرائی بنیاد دفاع از دموکراسی در کنگره آمریکا در این باره اعلام کرد که از ژانویه سال ۲۰۱۴ تا جولای سال ۲۰۱۵ یعنی درست زمانی که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور کنونی آمریکا مشغول رایزنی های فشرده با ایران برای رسیدن به توافق هسته ای بود، ایران هر ماه ۷۰۰ میلیون دلار از دارائیهای پیشتر بلوکه شده خود در آمریکا را از دولت ایالات متحده دریافت کرده است.

«فری بِیکِن» به نقل از مدیر اجرائی بنیاد دفاع از دموکراسی در کنگره آمریکا ادامه داد: در همین مدت زمانی، مجموعاً ۱۱.۹ میلیارد دلار به ایران پرداخت شد؛ اما جزئیات این پرداخت‌ ها کماکان به صورت یک راز باقی مانده است.

بنا به ادعای پایگاه خبری تحلیلی «فری بِیکِن»؛ «مارک دوبوویتز» در کنگره تأکید کرده بود: ایران مجموع ۳۳.۶ میلیارد دلار را احتمالاً بصورت نقد، طلا و یا سایر فلزات گران بها از آمریکا دریافت کرده است.

303300

کد خبر: 676699

وب گردی

وب گردی