حمایت تلویحی عضو حزب موتلفه از حضور روحانی و آیت‌الله هاشمی در جلسات جامعه روحانیت

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نزدیکی مجدد آیت‌الله هاشمی و حسن روحانی به جامعه روحانیت مبارز، منجر به فاصله آن‌ها از اصلاح‌طلبان می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرآنلاین، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به چرایی دعوت سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام حسن روحانی برای حضور مجدد در جلسات شورای مرکزی این تشکل اظهار داشت: جامعه روحانیت مبارز قصد دارد، جامعیت خود را در میان روحانیت، ورای گرایش‌های حزبی و گروهی حفظ کند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه روحانیت مبارز می‌خواهد نسبت به همه جریانات سیاسی معتقد به انقلاب اسلامی، «موضع پدرانه» داشته باشد افزود: بر این اساس، طبیعی است که جامعه روحانیت همچنان عضویت هاشمی رفسنجانی و روحانی را لغو نکرده‌ است.

ترقی اختلاف نظر پیرامون اداره کشور و مبانی فکری را دلیل فاصله گرفتن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی از جامعه روحانیت مبارز دانست و درباره آثار سیاسی نزدیکی مجدد این دو شخصیت به جامعه روحانیت گفت: به نظر می‌رسد در درجه نخست، میان این دو شخصیت و جریان اصلاح‌طلب که بیشتر تحت تاثیر مجمع روحانیون مبارز هستند، تا اندازه‌ای فاصله ایجاد شود و آن‌ها(هاشمی و روحانی) را به اصالت خود نزدیک کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: دلیل جدایی مجمع روحانیون مبارز از جامعه روحانیت مبارز که منجر به صدور منشور برادری از سوی حضرت امام(ره) شد، اختلاف در مبانی فکری و شیوه اداره کشور بود. این روند در نهایت منجر به اصطکاک با نظام در سال‌های 78 و 88 از سوی مجمع روحانیون شد.

202/201

کد خبر: 676750

وب گردی

وب گردی