نعمت زاده:همفکری می تواند زمینه ساز  رشدصنعت و سرمایه گذاری درمنطقه ماکو باشد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو محل مناسبی برای اجرای طرحهای صنعتی است گفت: این منطقه آزاد تجاری و صنعتی با توسعه و تامین زیرساخت های مورد نیاز، محلی مناسبی برای اجرای طرحهای صنعتی است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا نعمت زاده شامگاه روزگذشته در جریان سفرش به استان آذربایجان غربی و بازدید از ظرفیت های اقتصادی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو به خبرنگاران افزود: امروز دربازدیدی که از طرحهای عمرانی منطقه آزاد ماکو داشتم، شاهد این بودیم که منطقه آزاد ماکو در ایجاد زیرساختها در کمترین مدت با موفقیت عمل کرده است.
وی گفت: ایجاد زیر ساختها و رفع موانع توسعه تجارت در مرز بازرگان بسیار مطلوب انجام شده که در این راستا احداث کمربندی، تعریض جاده ها و انبارهای وارداتی و صادراتی نشان از اتخاذ تدابیر و برنامه های مطلوب در منطقه است.
نعمت زاده با اشاره به اینکه با همفکری می توان برای توسعه صنعت و سرمایه گذاری در این منطقه اقدام کرد، تصریح کرد: همان طور که در قانون و سفارش بزرگان و مقام معظم رهبری آمده، مناطق آزاد باید جایگاهی برای تولید، اشتغال و صادرات باشد.
نعمت زاده افزود: در این زمینه با مسئولان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو گفت وگو شده و قرار بر این است که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با همکاران ما در وزارت خانه، اجرای طرحهای مناسبی را پیشنهاد کنند.
وی تاکید کرد: از سرمایه گذاران خارجی می خواهیم منطقه آزاد ماکو را که به عنوان محل مناسبی در مسیر جاده اصلی شرق به غرب قرار گرفته است، مد نظر قرار دهند.
وی وجود آب فراوان و خط لوله سراسری گاز را عامل اصلی زیر ساخت های توسعه صنعتی در این منطقه عنوان کرد و افزود:با وجود معادن غنی و فراوان می توان زمینه ایجاد طرحهای خوب صادراتی انواع سنگهای مرغوب ایران و منطقه را در این منطقه ایجاد کرد.
نعمت زاده بیان کرد: امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد رونق صنعتی در این منطقه باشیم و این منطقه محلی برای واردات کالاهای مصرفی نباشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب سفر یک روزه که به استان آذربایجان غربی داشت افتتاح طرح محورسازان چی چست در ارومیه ، افتتاح واحد تولیدی نگین سفال عازم شهرستان سلماس، طرح تولیدی آذر کابل خوی و افتتاح طرح توسعه نساجی خوی را در دستور کار خود قرار داد و با حضورعملیات اجرایی شهرک تخصصی کانی غیرفلزی خوی نیز آغاز شد.
همچنین نعمت زاده در آخرین سفر یک روزه به این استان نیز به منطقه آزاد ماکو رفت و از واحدهای صنعتی این منطقه بازدید کرد.

402/602

کد خبر: 676754

وب گردی

وب گردی