ظرفیت شبکه برق کشور ٣٢٦ مگاوات افزایش داد

بهره‌برداری از ٢ واحد نیروگاهی در استان کرمان ظرفیت شبکه برق کشور را ٣٢٦ مگاوات افزایش یافت.

به‌ گزارش ایسکانیوز از وزارت نیرو، با بهره‌ برداری از واحد دوم گازی نیروگاه سمنگان، ظرفیت تولید برق این نیروگاه به ٣٣٢ مگاوات و ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی شوباد (کهنوج) به ٤٨٤ مگاوات رسید.

همچنین نیروگاه سیکل ترکیبی کهنوج توسط بخش خصوصی در ٢ واحد گازی و یک واحد بخاری در کیلومتر ١٥ جاده کهنوج به جیرفت در استان کرمان و نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان درکیلومتر ١٠ جاده سیرجان به کرمان واقع شده است.

بهره‌ برداری از این واحدهای نیروگاهی، سهم بخش خصوصی در تولید برق کشور را به ١١ هزار و ٧٨٥ مگاوات در قالب ٧٧ واحد نیروگاهی و میزان تولید برق حرارتی توسط شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی را نیز به ٣٧ هزار و ٨٣٤ مگاوات (٢٥٣ واحد) رساند.

همچنین با بهره‌ برداری از دومین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان به ظرفیت ١٦٦ مگاوات،‌ بخش گاز این نیروگاه خصوصی به ظرفیت کل ٣٢٢ مگاوات به طور کامل وارد مدار شبکه سراسری برق کشور شد و بر اساس پیش بینی‌ های صورت گرفته، بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان به ظرفیت ١٦٠ مگاوات در تابستان سال آینده به بهره‌ برداری خواهد رسید.

نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان با سرمایه‌ گذاری مشترک شرکت‌ های قدس نیرو، کرمان تابلو و کانی مس و نیروگاه سیکل ترکیبی شوباد (کهنوج) با سرمایه گذاری شرکت آرین ماه تاب گستر در استان کرمان ساخته شده‌اند و شرکت مپنا پیمانکار ساخت این ٢ نیروگاه است.

402/602

کد خبر: 676776

وب گردی

وب گردی