تاریخ سازی بانوان والیبال ایران در قاره کهن

تیم والیبال بانک سرمایه ایران با پیروزی مقابل تیم پست بانک ویتنام به عنوان پنجمی آسیا که در تاریخ بانوان والیبالیست مقامی تازه بود دست پیدا کرد.

روز پایانی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا، از ساعت 9 و 30 صبح به وقت فیلیپین و ساعت 6 صبح به وقت ایران با برگزاری دیدار بین دو تیم بانک سرمایه ایران و پست بانک ویتنام آغاز شد.

این دیدار که نبرد دو تیم برای عنوان پنجمی مسابقات محسوب می‌شد، در پایان با برتری 3 بر صفر شاگردان مایدا چیچیچ تمام شد تا دختران والیبال ایران برای نخستین بار در تاریخ روی سکوی پنجم آسیا قرار بگیرند. عنوانی که پیش از این توسط تیم‌های ملی والیبال بانوان ایران بدست نیامده بود.

مایدا برای آغاز این دیدار شبنم علیخانی، مائده برهانی، شکوفه صفری، فرنوش شیخی، مهسا صابری، نگار کیانی، زینب گیوه را به میدان فرستاد. ست اول این دیدار با سرویس شبنم علیخانی آغاز شد و در ابتدا چند امتیاز پیاپی به نام شاگردان مایدا ثبت شد. بازیکنان ایران در این ست نمایش کم اشتباهی داشتند و توانستند برتری خود را در طول این ست حفظ کنند. ویتنامی‌ها در تلاش بودند که اختلاف امتیاز با تیم ایران را کاهش دهند. آن‌ها از امتیاز 18 به بعد با ایران پایاپی پیش رفتند اما در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 23 به سود تیم ایران تمام شد.

در ست دوم تیم ایران اولین پوئن را با حریفش واگذار کرد اما در ادامه کسب 3 امتیاز متوالی از تیم بانک سرمایه منجر شد تا باز هم برتری از آن تیم ایران باشد. سرمربی تیم ویتنام برخی تغییرات را در ترکیب تیمش ایجاد کرد و توانست بازی را در امتیاز 5 به تساوی بکشاند. بازیکنان تیم بانک سرمایه اما باز هم توانستند نمایش بهتر و کم اشتباه تری نسبت به حریف ویتنامی خود داشته باشند و در این ست هم با حساب 25 بر 17 برنده شدند.

ست سوم را تیم ویتنام بهتر از ایران آغاز کرد و با اختلاف 2 امتیاز پیش افتاد. مایدا در این ست مهسا کدخدا را جایگزین مهسا صابری کرد و شبنم علیخانی هم جای خود را به نگین شیرتری داد. علیخانی در ست دوم با درد از ناحیه زانو مواجه شده بود و مایدا مجبور به جایگزین کردن پاسور دوم خود به جای این بازیکن کرد. دو تیم در امتیاز 12 برابر شدند و سرمربی ویتنام تقاضای وقت استراحت کرد. پس از برابر شدن امتیازها این تیم ایران بود که از ویتنام پیش افتاد و در نهایت ٢٥ بر ٢٣ پیروز این ست شد و به یک پیروزی دلچسب و تاریخی 3 بر صفر دست پیدا کرد.

تیم ملی والیبال ایران که با نام بانک سرمایه در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا حضور پیدا کرده بود در مجموع این مسابقات در 7 مسابقه حضور پیدا کرد که حاصل کار آن‌ها 4 پیروزی مقابل تیم‌های کره شمالی، چین تایپه، فیلیپین و ویتنام و 3 شکست مقابل تیم‌های چین، قزاقستان و تایلند بود. نتایجی که در نهایت منجر به قرار گرفتن این تیم در رده پنجم آسیا شد.

هفدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا، از 13 شهریور با حضور 12 تیم و به میزبانی فیلیپین آغاز شد و تا 21 شهریور ادامه پیدا کرد. تیم ملی والیبال بانوان ایران که با نام بانک سرمایه در این مسابقات حضور پیدا کرده بود، پس از کسب عنوان پنجمی این مسابقات راهی ویتنام خواهد شد تا در جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا حضور پیدا کند.

607/602

کد خبر: 676779

وب گردی

وب گردی