برگزاری نشست روسای مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی

در هشتمین نشست پایش و هماهنگی امور استان ها دانشگاه آزاد اسلامی که عصر دیروز با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی، دکتر میرزاده و روسای دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان ها در واحد مشهد برگزار شد، روسای واحدها به ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و مسائل مربوط به واحدهای متبوع خود پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر نیازآذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در زمان مدیریت جدید اقدامات بسیار ارزنده ای ازجمله گسترش تحصیلات تکمیلی و جذب هیات علمی داشته است.

او افزود: به عنوان مثال از 136 مرکز دانشگاهی که در استان مازندران فعالیت می کنند، 122 مرکز متعلق به دانشگاه های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و... است. نکته مهم اینجاست که تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در استان مازندران با تعداد اعضای هیات علمی مجموع این 122 برابری می کند. حتی حدود 100 مرکز از این 122 مرکز، با کمک اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اداره می شود.

نیازآذری با بیان اینکه از روز اول انقلاب تا امروز انقلابی بوده ایم و همچنان انقلابی می مانیم، گفت: چرا باید در انتهای صف و در نوبت های طولانی قرار بگیریم و سایر دستگاه ها جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی را نادیده می گیرند؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به بدهی های سایر نهادها به دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: ما تمام این فشارها را تحمل می کنیم اما از دولت می خواهیم به این دستگاه ها گوشزد کند تا بدهی های خود را به دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت کنند.

امیری: نارضایتی خانواده ها از ادغام کنکور دکتری سراسری و آزاد

امیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از محبت ها، تدبیرها و رهنمودهای همیشگی ایت الله هاشمی رفسنجانی درباره دانشگاه آزاد اسلامی تشکر کرد و گفت: وقتی در خانواده ای مشکلی پیش می آید همه برای حل آن به پدر خانواده مراجعه می کنند.

او خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی شما را پدر معنوی خود می داند. از این رو برای حل مشکلات به شما مراجعه می کنیم و امیدواریم مانند همیشه، با تدبیر و صبوری خود، مشکلات را رفع و ساماندهی کنید.

امیری به نگرانی خانواده ها درخصوص ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: خانواده ها مدام به دانشگاه مراجعه و ابراز نگرانی می کنند و درخواست دارند که کنکور دانشگاه آزاد اسلامی از سراسری جدا شود. آنها از این ادغام ناراضی هستند. اگر دوره های کارشناسی ارشد و دکتری نیز ادغام شود، همین آسیبی که به مقطع کارشناسی وارد شد، در مورد مقاطع تحصیلات تکمیلی هم به وجود می آید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه جای سوال دارد که چرا برخی نهادها با دانشگاه آزاد اسلامی برخوردهای غیرمنصفانه و سلیقه ای دارد، گفت: نگرانی آنها توسعه کیفیت در دانشگاه آزاد اسلامی است. چند سال است که درخواست داده ایم وزارت علوم نیز مانند وزارت بهداشت آماری از خروجی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه دهد تا بتوان این آمار را با دانشگاه های دولتی مقایسه کرد اما این کار تا به امروز محقق نشده است.

در ادامه نشست امیرتیموری گفت: جلوی برخوردهای سلیقه ای با دانشگاه آزاد اسلامی را بگیرید.

در ادامه این نشست، دکتر علیرضا امیرتیموری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: بعد از دو سالی که متاسفانه گروهی هدفمند با رویکرد لطمه زدن به دانشگاه وارد دانشگاه آزاد اسلامی شده بودند، تلاش ها و تدابیر تیم مدیریتی جدید، دانشگاه آزاد اسلامی را رونقی دوباره بخشید.

او گفت: با تلاش های شبانه روزی ایشان، دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر صحیح رشد و پیشرفت قرار گرفت، برخورد عادلانه ای با دانشگاه آزاد اسلامی ندارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: ما نگران برخوردهای دوگانه و چندگانه نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

او افزود: چطور می شود دو نفر در دو پست مهم برای آموزش عالی تصمیم بگیرند در حالی که هرکدام از آنها عهده دار مسئولیت دو یا سه مرکز غیرانتفاعی بوده و ذینفعن هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از آیت الله هاشمی رفسنجانی خواست با درایتی که همیشه در مواقع حساس از خود نشان داده و در بعضی مواقع نظام را از آسیب های جدی دور کرده، دانشگاه آزاد اسلامی را نیز هدایت کند تا آسیب نبیند.

نظام آبادی افزود: دانشجویان ولی نعمت دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

نظام آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به سیاست های کلانی که مدیریت دانشگاهه اتخاذ کردده، گفت: اقدامات بسیار ارزنده ای در بحث آموزشی، جذب و تکمیل هرم هیات علمی، کیفی سازی و بسترسازی مناسب برای تجهیز آزمایشگاه ها، ارتقای سطح فرهنگی و... انجام شده است.

او افزود: با توجه به اینکه همه واحدها تعهدات خود را به نحو احسن انجام می دهند، خواستار این هستیم که وزارتین نیز به تعهدات خود عمل کنند. زیرا در غیر این صورت برنامه پنج ساله ای که تهیه آن بسیار زمان بر و پرزحمت بود، عملی نخواهد شد.

نظام آبادی با بیان اینکه دانشجویان را ولی نعمت این دانشگاه می دانیم، گفت: سعی کرده ایم فضای مناظره سیاسی، ایجاد کانون های دانشجویان، تشکل ها، نشریات دانشجویی و... را در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی رشد دهیم اما با وجود همه این اقدامات مثبت، دانشگاه آزاد اسلامی همواره با کم لطفی های زیادی مواجه بوده است.

ساروئی ادامه داد: جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی درخشان و بالنده است. ساروئی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اندیشه شما و کمک های امام خمینی (ره) باعث شد این دانشگاه به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شود. مدیریت دانشگاه با رویکردی عقلانی توانست دانشگاه را به جایی برساند که اینقدر درخشان و بالنده عمل کند.

آل طه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است

بابک آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در ادامه این نشست گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی هم در پیروزی انقلاب و هم در اعتلا و توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران تاثیر بسزایی داشته است. یکی از مهمترین فعالیت های ایشان این بود که معمار دانشگاه آزاد اسلامی شد.

او افزود: تاریخ علیرغم تکیه بر نقش مثبت و سازنده افرادی چون امیرکبیر، گواهی می دهد که نقش شما بسیار عمیق تر از آنهاست.

آل طه در ادامه گفت: عده ای با غرض ورزی های شخصی، کارهایی در حق دانشگاه آزاد اسلامی انجام می دهند تا موفقیت های دانشگاه را کوچک برشمارند. این کم لطفی ها زمانی بیشتر باعث تاسف می شود که می بینیم در دهه چهارم توسعه دانشگاه که دهه کیفیت است و در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، به دانشگاه آزاد اسلامی که مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است، ناعدالتی هایی روا می دارند.

او خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: همانطور که پشتیبان دانشگاه آزاداسلامی بوده اید، سعی کنید این کم لطفی ها را به مسئولان زیربط گوشزد کنید.

شیخ الاسلامی: تدابیر آیت الله هاشمی رفسنجانی گره گشای مشکلات است

دکتر عباس شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی ضمن خیرمقدم به حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در سال 91 و زمانی که دانشگاه در یک رکود علمی گیر افتاده بود، شما در سخنرانی خود اعلام کردید که این روزگار می گذرد. امروز می بینیم که ان دوران کوتاه و گذرا گذشت و حق به حق دار رسید.

او ابراز امیدواری کرد همواره با تدابیر رئیس هیات موسس و هیات امنا در رأس دانشگاه آزاد اسلامی، مشکلات این دانشگاه به راحتی مرتقع شود.

در پایان نشست پایش و هماهنگی امور استان ها دانشگاه آزاداسلامی، کلیپی از افتخارات و اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد به نمایش درآمد.

20103

کد خبر: 676801

وب گردی

وب گردی