همکاری دانشگاه تربیت مدرس و بلگراد در زمینه علوم انسانی و دینی

هیات دانشگاهی کشور صربستان با هدف توسعه تبادلات علمی و فرهنگی میان دو کشور ایران و صربستان از دانشگاه تربیت مدرس بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، هیاتی ۶ نفره متشکل از اساتید و روسای دانشگاه های جان نزبیت، کراگویواتس، نووی ساد و دانشکده الهیات دانشگاه بلگراد صربستان به منظور توسعه تبادلات علمی و فرهنگی میان دو کشور ایران و صربستان در حوزه های علوم انسانی، علوم دینی، فناوری و پزشکی از دانشگاه تربیت مدرس بازدید کردند.

یعقوب فتح الهی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در این بازدید گفت: این دانشگاه پس از انقلاب اسلامی برای تربیت اساتید دانشگاه های ایران تاسیس شد و در حوزه های مهندسی، طب، علوم انسانی، هنر، فناوری، علوم کشاورزی و غیره دانشجو می پذیرد.

او افزود: در حال حاضر حدود ۹ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند از این تعداد ۶ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و ۳ هزار دانشجو در مقاطع دکتری مشغول به تحصیل می شوند.

او ادامه داد: این دانشگاه همکاری های خوبی با بخش صنعت داشته و می تواند ظرفیت های خود را با سایر دانشگاه ها به اشتراک گذارد

غلامحسین زاده رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس نیز دراین بازدید گفت: این دانشکده با دانشگاه های مختلفی در سطح جهان روابط دوجانبه خوبی دارد و از همکاری با دانشگاه های صربستان نیز استقبال می کند.

او افزود: ما در حوزه های مطالعات اسلام شناسی و فلسفه، جامعه شناسی، علوم سیاسی و روابط بین الملل، روانشناسی و علوم تربیتی، زبان و ادبیات فارسی، ایران شناسی، شرق شناسی، تاریخ و گفتگوی تمدن ها، اقتصاد و مدیریت، حقوق و هنر طرح های تحقیقاتی مشترک، برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت برای اساتید و دانشجویان با ارائه مدرک مشترک، برگزاری همایش ها و انتشار مجلات مشترک و ایجاد فرصت های مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم کنیم.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس گفت: ما در تمامی حوزه های علوم انسانی آمادگی و توانایی برای همکاری داریم اما در حوزه های علوم دینی، اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، تمدن و فرهنگ اسلامی زمینه های مناسب تری فراهم است و در پذیرش دانشجویان از کشورهای دنیا تجربیات مختلفی کسب کرده ایم.

20103

کد خبر: 676818

وب گردی

وب گردی