تبلیغات انتخاباتی زودهنگام در مجالس مذهبی تخلف است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تخلف انتخاباتی بیشتر در حوزه ریاست جمهوری و کلانشهرها رخ می دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه دولت ، قاسم میرزایی نکو با اشاره به گله معاون استاندار تهران در خصوص تبلیغاتی شدن جلسات مذهبی برای انتخابات، اظهار داشت: جنس انتخابات شورای شهر و روستا با ریاست جمهوری متفاوت است در انتخابات شوراها عملا قیبله‌ای، محله ای و قومیتی در همه شهرستان و حوزه های انتخاباتی عمل می شود، فعالیت و کار در شوراها عملا تبلیغ است و اثر مثبتی در رای مردم دارد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین تبلیغات آن هم به شکل واقعی در انتخابات شوراها زمانی آغاز می شود که عمل افراد موثر 6 ماه قبل از زمان انتخابات استعفا می دهند با چنین شرایطی معمولا مجالس عزاداری و جلسات مذهبی آلوده انتخابات شورها نمی شود.

وی گفت: اما جلسات مذهبی معمولا آلوده تبلیغات زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری آن هم در شهرهای بزرگ و کلانشهر ها می شود که وزارت کشور تاکید دارد این مسائل را رصد می کند و با چنین تخلفاتی برخورد می کند.

این نماینده با تاکید بر اینکه تبلیغات انتخاباتی زودهنگام چه در مجالس مذهبی چه غیر مذهبی تخلف است، تاکیدکرد: نباید نگران انتخابات شوراها و روستا ها بود بلکه باید بیشترین نگاه را به انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای کلان داشت چرا که تخلف محسوب می شود و در زمان تایید صلاحیت های این مسئله اهمیت پیدا می کند.

میرزایی اظهار داشت: البته جلسات مذهبی با هدف تبلیغات انتخاباتی برگزاری نمی شود و معمولا در سایه مسائل دیگر به این افراد خاص که احتمال کاندیداتوری آنها وجود دارد اشاره می شود که باید مراقب چنین نکاتی بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی نحوه ورود وزارت کشور به تخلفات انتخاباتی را ارزیابی کرد و گفت: به نظر می رسد وزارت کشور در نظر دارد با تعامل و برخورد های خصوص مسائل را کنترل کند چرا که هر چه فضای کشور آرام تر باشد نتیجه بهتری کسب می کنیم، اعتقاد دارم نباید تخلفات انتخاباتی رسانه ای شود.

205/201

کد خبر: 676829

وب گردی

وب گردی