توصیه سامسونگ: همین حالا گلکسی نوت ۷ خود را خاموش کنید

سامسونگ چند روزی است که فراخوان رسمی تعویض موبایل گلکسی نوت ۷ را در آمریکا آغاز کرده اما نکته اینجاست که در متن نگارش شده در صفحه مرتبط با فرخوان، تا کنون چندین بار تغییراتی به وجود آمده؛ تغییراتی که اشاره به دیرتر شدن زمان تعویض موبایل ها و رسیدن نمونه های سالم به دست کاربرانی که نوت ۷ خریده اند دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دیجیاتو، اکنون این شرکت در فراخوان خود می نویسد که به شدت به همه کاربران گلکسی نوت ۷ توصیه می کند هر چه سریع تر نسبت به تعویض موبایل خود و دریافت نمونه ای سالم از آن اقدام کنند. اما بخش بعدی این متن است که توجه ها را به خود جلب می کند: «توصیه می کنیم گلکسی نوت ۷ خود را خاموش کرده و همین حالا آن را تعویض کنید».

گلکسی نوت ۷ زمانی با مشکل آتش سوزی رو به رو می شود که در حال شارژ شدن باشد؛ دست کم می توان از گزارش های فراوانی که تا کنون از سراسر جهان مخابره شده اند این برداشت را داشت. اما اکنون سامسونگ پا را فراتر گذاشته و از کاربران می خواهد که موبایل های خود را روشن هم نکنند.

البته می توان این برداشت را هم داشت که عده ای از کاربران با توجه به هشدارهای مکرر سامسونگ، هنوز هم تا آماده شدن نمونه سالم از گلکسی نوت ۷، از همین دستگاه بهره می گیرند و چنین موضوعی موجب می شود تا آمار گلکسی های منفجر شده روز به روز بیشتر شود.

از سوی دیگر سامسونگ در صفحه مرتبط با فراخوان خود پیشتر نوشته بود که تا یک هفته دیگر موبایل های تازه را در آمریکا به مشتریان خود تحویل خواهد داد اما اینک آن را ویرایش کرده و می نویسد که فعلا منتظر بررسی ها و تایید CPSC (کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی آمریکا) است.

پیش از این «بلومبرگ» گمانه زنی کرده بود که مشکل یاد شده موجب می گردد تا سامسونگ با هزینه ای ۱ میلیارد دلاری رو به رو شود. در حالی که هنوز عده زیادی از مشتریان گلکسی نوت ۷ نسخه ای سالم از موبایل های خود را دریافت نکرده اند، رقبای این شرکت مشغول پیش فروش کردن دستگاه های خود هستند. از یک طرفال جی هفته پیش دست به معرفی V20 زد و از سوی دیگر، شرکت اپل از آیفون های تازه اش پرده برداشته و مشخصاً مشکلی که روی داده، به شکل مستقیم به سود دو شرکت یاد شده و زیان سامسونگ خواهد بود.

20103

کد خبر: 676868

وب گردی

وب گردی