سرنوشت نامعلوم ویندوز فون

موبایل های ویندوزی در وضعیت نابسامانی به سر می برند. لومیا 950 مایکروسافت که حدود یک سال قبل عرضه شد، ناکامی بزرگی را از دید کارشناسان و مصرف کنندگان به بار آورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجیاتو، تلفن همراه Elite X3 که به تازگی از سوی HP معرفی شده نیز اگرچه محصولی امیدوار کننده به نظر می رسد، اما قیمت گذاری و شیوه بازاریابی آن بیشتر مشتریان سازمانی را هدف قرار داده تا مصرف کنندگان عمومی.

به هر حال، مایکروسافت چند وقتیست که پلتفرم ویندوز فون را به سمت کسب و کارها سوق داده، و با توجه به اخبار موجود، ظاهراً قضیه جدی تر شده است. این کمپانی در حال پایان دادن به موجودی موبایل های ویندوزی در فروشگاه هایش در سرتاسر آمریکاست.

گفتنی است ردموندی ها با هدف فراهم ساختن دانش تخصصی و پشتیبانی کامل از محصولاتشان، اقدام به راه اندازی فروشگاه هایی تحت عنوان Microsoft Store کردند تا به نوعی به رقابت با Apple Store ها بپردازند. حال در این مراکز فقط شاهد لپ تاپ ها و محصولات سری سرفس هستیم، و خبری از اسمارت فون های ویندوزی نیست.

طبق اخبار به دست آمده، فروشگاه مایکروسافت در بوستون تقریباً هیچ موبایل ویندوزی برای عرضه ندارد، و کارکنان و کارشناسان آنجا نیز اطلاعاتی در مورد موجودی آتی ارائه نمی دهند، ضمن اینکه تنها یکی از کارمندان حاضر در این مرکز از تلفن همراه مجهز به ویندوز فون استفاده می کند.

گزارش دیگر حاکی از آن است که فروشگاه این کمپانی در آریزونا نیز وضعیت مشابهی وجود دارد، یعنی اثری از اسمارت فون های ویندوزی نیست.

در همین راستا طی سال 2016 شاهد عرضه پیشنهادهای خرید بسیار غیرمنتظره از سوی مایکروسافت بودیم، و کمپین هایی همچون «یکی بخر، دو تا ببر» یا تخفیف های 50% به دفعات از سوی این کمپانی تکرار شد. بنابراین به راحتی می توان نتیجه گرفت که اهالی ردموند دیگر علاقه ای به این سری موبایل ندارند و می خواهند هرچه زودتر از شر آنها خلاص شوند.

لازم به ذکر است عدم عرضه تلفن های هوشمند ویندوزی به بازار مصرفی، دلیل بر پایان کار این پلتفرم نیست. همان طور که گفتیم Elite X3 در حال حاضر در ایالات متحده پیش فروش می شود، و «سرفس فون» مایکروسافت نیز احتمالاً در سال 2017 رونمایی خواهد شد.

اما با این تفاسیر، تنها گذر زمان می تواند آینده نامعلوم پلتفرم ویندوز موبایل را مشخص سازد، آینده ای که چندان روشن به نظر نمی رسد.

20104

کد خبر: 676907

وب گردی

وب گردی