پیشنهاد قیمت 2783 تومانی برای خرید هر کیلو کلزا در سال زراعی جدید

مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا برای سال زراعی جدید 2783 تومان برای هر کیلو پیشنهاد شده است .

به گزارش ایسکانیوز از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا برای سال زراعی جدید 2783 تومان برای هر کیلو پیشنهاد شده است که به احتمال زیاد پذیرفته و اعلام می شود.
علیرضا مهاجر با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در مقایسه با قیمت سال زراعی 95-94 حدود 10 درصد افزایش خواهد داشت افزود: کشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی 95-94 بی نظیر بود و در پی آن 70 هزار تن محصول دانه روغنی تولید شد.
وی گفت: محصول کلزا از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و پول کشاورزان نیز کامل پرداخت شد و هیچ کشاورزی از دولت پولی طلب ندارد.
مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی افزود: سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی جدید 4 برابر افزایش می یابد و پیش بینی می شود 300 تا 330 هزار تن محصول کلزا تولید شود.
مهاجر افزود: دولت برای توسعه کشت دانه های روغنی و کلزا 300 میلیارد تومان بودجه تعیین کرده است که امیدواریم هرچه زودتر تخصیص یابد.
وی گفت: بذر کلزا برای کشت در 200 هزار هکتار از اراضی زراعی کشور تامین و در مناطق سردسیر کشور نیز توزیع شده است.
مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از تامین هزار دستگاه کارنده ریزدانه کار ویژه کشت بذر کلزا خبر داد و افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده 7،5 میلیون تومان از هزینه خرید دستگاه بصورت یارانه به کشاورز پرداخت می شود و 7،5 میلیون تومان باقی مانده نیز آورده کشاورز است.
مهاجر گفت: در سال زراعی جدید 2،5 میلیون تومان تسهیلات نیز با بهره 12 درصد در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و علاوه بر این بیمه محصول نیز رایگان خواهد بود.
وی افزود: برای پایداری تولید گندم، کاهش علف های هرز و آفات و کاهش مصرف سموم و جلوگیری از خروج سالانه 4 میلیارد دلار ارز به منظور واردات روغن توسعه سطح زیرکشت و افزایش تولید دانه های روغنی بسیار ضروری است.
مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید برای کاهش هزینه های بهداشتی و درمانی و برای افزایش کیفیت روغن خوراکی دانه روغنی را تولید کنیم.

402/602

کد خبر: 676912

وب گردی

وب گردی