زرگرپور:با سخت گیری بانک ها برای پرداخت تسهیلات برخورد می شود

استاندار اصفهان با تذکر به برخی از بانک ها گفت: در صورت سختگیری بانک ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای خرد و متوسط، بدون اغماض و با جدیت با آنها برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی استانداری اصفهان روز یکشنبه به نقل از رسول زرگرپور اعلام کرد: در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر پرداخت تسهیلات به واحدهای خرد و متوسط بحران زده، اگر کوچکترین سخت گیری بی مورد و یا عدم جدیت مشاهده شود، بدون اغماض و با جدیت برخورد خواهد شد .
زرگرپور در جلسه با مدیران عامل بانک های استان، اظهار کرد: رئیس کل بانک مرکزی دو ماه قبل اعلام کرد که تمامی امکانات و تسهیلات بانک ها در مسیر رونق واحدهای تولیدی کوچک به کار گرفته شود .
استاندار اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان فاصله زیادی بین ارجاع پرونده ها به بانک ها و واحدهای تولیدی که توانسته اند تسهیلات دریافت کنند وجود دارد، گفت: در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برخی از تولیدکنندگان نسبت به سخت گیری بانک ها اعتراض داشتند.
به گفته وی تا کنون 960 واحد صنعتی شرایط دریافت تسهیلات را داشته اند ولی در عمل 153 واحد بیشتر تسهیلات دریافت نکرده اند.
زرگرپور تاکید کرد: اگر قرار باشد با سخت گیری یا حتی به روال معمولی برخورد شود، مدیریت استان نیز برخورد خواهد کرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه رئیس جمهوری نیز بر این موضوع تاکید دارد، گفت: بیشترین معضل کشور ، مشکلات اقتصادی است و وضعیت موجود، مطلوب نیست.
وی با اشاره به اینکه 800 پرونده هم اکنون در شعبه بانک ها در انتظار بررسی و پرداخت تسهیلات است، گفت: دولت به مسئولان برای بررسی پرونده ها فرصت یک روزه می دهد و به بانک ها تنها یک ماه فرصت داده که نسبت به تکمیل پرونده و پرداخت تسهیلات اقدام کند و باید دلیل اینکه برخی بانک ها در فرجه یک ماهه تسهیلات را پرداخت نکرده اند مشخص شود.
زرگرپور افزود: سیستم ثبت اسناد باید بر اساس گزارش بانک ها درباره اسناد وثیقه همکاری لازم را داشته باشد.
زرگرپور با بیان اینکه بانک ها اختیار دارند که تا پایان شهریور پرونده های آماده ای را که متقاضیان مراجعه نکرده اند را از سیستم خارج کند، اضافه کرد: اگر بنگاهی اعلام انصراف کند باید سریع به کارگروه اعلام شود تا از لیست متقاضیان خارج شود.
وی تاکید کرد: باید حدود اختیارات بانک های استانی در خصوص سقف پرداخت از سوی مدیریت شعب کل بانک های کشور افزایش یابد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه بانک ها باید لیست متقاضیانی که تاکنون مراجعه نکرده اند را به کارگروه اعلام کنند، اظهار کرد: در صورتیکه این متقاضیان در 10 روز آینده به بانک ها مراجعه نکنند از فهرست دریافت تسهیلات خارج خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه چهار هزار و 600 واحد در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند، گفت: پرونده یکهزار و 360 واحد بررسی شده که 960 واحد شرایط دریافت تسهیلات را داشته اند ولی در عمل 153 واحد بیشتر تسهیلات دریافت نکرده اند.
وی تصریح کرد: در دو هفته آینده باید در جلسه ای میزان پیشرفت کار بررسی و اعلام شود.
دولت برای خروج از رکود و ورود به رونق اقتصادی در جهت تحقق شعار سال، اقدامات بسیار گسترده ای از جمله اعطای تسهیلات به واحدهای مشکل دار صنعتی، تولیدی، کشاورزی و خدماتی را در دستور کار قرار داده است.
در این قالب مبلغ 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به 600 واحد تولیدی استان اصفهان پرداخت می شود.
سامانه اینترنتی 'بهین یاب' برای حمایت قانونی و ضوابطی و ثبت نام واحدهای تولیدی که خود را مستحق اخذ تسهیلات می دانند، راه اندازی شده است.

607/602

کد خبر: 677011

وب گردی

وب گردی