حبیبی:ا قدامات دولت برای گرفتن دیه و خسارات مادی و معنوی حجاج ایرانی کافی نبوده است

 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران نباید از پیگیری تشکیل گروه حقیقت یاب برای بررسی این جنایت در خاک عربستان دست بردارد. اقدامات دولت در مورد گرفتن دیه و خسارات مادی و معنوی حجاج ایرانی کافی نبوده است و مورد اعتراض مردم است. وزیر خارجه و رئیس جمهور در این باره باید افکار عمومی را قانع کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب موتلفه گفت:در FATF ابهاماتی وجود دارد که متأسفانه دولت گامی برای روشنگری برنداشته است، بنابراین، مسئولان دولتی آن را شفاف اعلام کنند.اولین ابهام این است چرا پذیرش FATF محرمانه بوده است. اینکه گفته می شود پذیرش آن در دولت قبلی بوده است را شفاف اعلام کنند.

وی ادامه داد: آنچه دولت و مجلس قبل قانون نوشتند در مورد پولشویی بوده است و ربطی به یک معاهده بین المللی در این باره که گروه های مقاومت و حزب الله را تحریم کنند، نداشته است.

حبیبی گفت: مجلس و شورای امنیت ملی لازم است به طور جدی وارد این موضوعات شوند.

وی همچنین در باره قراردادهای نفتی با اظهار تأسف از تصویب نامه مورخه 6/5/95 دولت گفت: در بند 9 مصوبه دولت آمده است که در تدوین قراردادها باید بندهای 14 و 15 اجرایی قطعنامه شماره 2231 و بند 37 برجام در قراردادهای نفتی رعایت شود. با این مصوبه عملاً دولت شرکت های تحریم شده را از حضور در قراردادهای جدید نفتی محروم کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این که دولت دو بار مصوبه قراردادهای نفتی را اصلاح کرد اما ایرادهای آن همچنان باقی است، گفت: 5 نکته کلیدی در اصلاح قراردادها باید صورت گیرد؛ اول، مدت قراردادهایی که نباید از 5 سال برنامه توسعه بیشتر باشد، دوم، معافیت مالیاتی است که باید شرکت های مربوط حتماً مالیات بدهند.

حبیبی افزود: سوم اینکه در صورت اختلاف، محاکم قضایی داخلی حکم به رفع اختلاف بدهند نه محاکم بین المللی، چهارم صرفه و صلاح دولت در این قراردادها رعایت شود. پنجم، نقش باشگاه اندیشه ورزان نفت و نیروی ایرانیان در این قراردادها باید مشخص شود. نباید این باشگاه قانون منع مداخله کارکنان دولت و قانون منع تصدی بیش از یک شغل را نادیده بگیرد.


وی ادامه داد: در مصوبه اخیر، دولت شبهه جدیدی را اضافه کرده است که باید هیئت تطبیق قوانین ورود و مصوبه را ملغی اثرکند. دولت نباید شرکتهای تحریم شده را از حضور در قراردادهای نفتی محروم کند این نوعی 'خود تحریمی ' است.


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد برقراری روابط با انگلیس در حد تبادل سفیر گفت: به نظر می رسد دولت در این مورد باید مطابق مصوبه مجلس عمل می کرد. رفتار لندن با ما همچنان خصمانه است. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس صریحاً گفته است مشکلات کنسولی تهران و لندن هنوز حل نشده است.


حبیبی افزود: ما باید رفتار انگلیس را رصد می کردیم و مطابق این رصد در مورد تصمیم گیری ارتقاء روابط تصمیم می گرفتیم. مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی اخیر خود، انگلیس را خبیث توصیف کردند.


وی ادامه داد: سفیر جدید انگلیس یکی از مقامات امنیتی این کشور است که متخصص در جنگ نرم است. ورود او به تهران در آستانه انتخابات 96 به صلاح نبوده است باید او را یک عنصر نامطلوب تلقی می کردند. این انتخاب نشان می دهد خصومتهای دولت انگلیس در این دوره جدید از روابط ، تشدید خواهد شد.


دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سالگرد شهادت شهدای مظلوم منا در سال گذشته گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند جهان اسلام نباید گریبان آل سعود را در این جنایت آشکار رها کند.


حبیبی تاکید کرد: طبیعی است دولت جمهوری اسلامی ایران هم نباید از پیگیری تشکیل گروه حقیقت یاب برای بررسی این جنایت در خاک عربستان دست بردارد. اقدامات دولت در مورد گرفتن دیه و خسارات مادی و معنوی حجاج ایرانی کافی نبوده است و مورد اعتراض مردم است. وزیر خارجه و رئیس جمهور در این باره باید افکار عمومی را قانع کنند.


وی با اشاره به موضوع پرداخت حقوق های غیرمتعارف گفت: ائمه جمعه سراسر کشور هفته گذشته بار دیگر بر این مطالبه عمومی تأکید کردند که دولت باید در معرفی متهمان حقوقهای نجومی اقدام کند.


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: متأسفانه چند ماه از شعار ملی مرگ بر غارتگر بیت المال در نماز جمعه های ایران می گذرد اما دولت حتی یک غارتگر بیت المال را هم معرفی و مجازات نکرده است.


حبیبی ادامه داد: مجلس باید به این پرسش پاسخ بدهد دیوان محاسبات که در اولین ماده شرح وظایف خود به عنوان نگهبان بیت المال معرفی شده چرا مهر سکوت بر لب زده است و در محاکمه، مجازات و معرفی دارندگان فیش های نجومی کوتاهی می کند.


وی با بیان اینکه مراجع تقلید بارها به مسئولان دولت گوشزد کرده اند که مشکلات کشور با حرف زدن حل نمی شود، افزود: مردم باید حاصل فعالیت های اقتصادی دولت را در سفره خود ببینند و عدم اهتمام کامل دولت به اقتصاد به بعد معنوی زندگی مردم لطمه می زند اما این توصیه ها معمولا سانسور می شود با سانسور این مطالب این مطالبات ملی فراموش نمی شود.

203

کد خبر: 677039

وب گردی

وب گردی