امیرعبداللهیان: عربستان مسئول فاجعه مناست

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل و معاون سابق وزیر خارجه با بیان این که عربستان مسئول فاجعه مناست، بر لزوم پاسخگویی ریاض در مقابل این فاجعه تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز حسین امیرعبداللهیان با بیان این که خون شهدای منا راه مدیریت مناسک حج توسط کشورهای اسلامی را باز خواهد کرد، گفت: عربستان باید غرامت و دیه حادثه‌دیدگان را با کمال احترام و ادب و پذیرش کامل مسئولیت حادثه بپردازد.

وی افزود: اعلام قطع یک‌طرفه رابطه دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند رافع مسئولیت‌های حقوقی و شرعی حکومت سعودی در قبال بازماندگان فاجعه منا باشد. همان‌گونه که تا انتقال آخرین پیکرهای شهدای منا پیگیری همه‌جانبه به عمل آمد، این پیگیری‌ها تا وادار کردن ریاض به ادای وظایف قانونی و شرعی در قبال خانواده‌های شهدای منا تداوم دارد.

امیرعبداللهیان همچنین اضافه کرد: یاد و خاطره همه شهدای فاجعه تلخ منا و از جمله چهار دیپلمات شهید این فاجعه، شهیدان گرانقدر غضنفر رکن‌آبادی، مشاور معاونت عربی و آفریقا و سفیر پیشین ایران در لبنان، احمد فهیما، کارشناس ارشد سیاسی و معاون اداره نمایندگی‌های تشریفات وزارت خارجه، محمدرحیم آقایی‌پور، سفیر سابق در اسلوونی، مشاور معاونت عربی و آفریقا و معاون مدیرکل امور مجلس، حسینی مقدم، کارشناس ارشد سیاسی، کنسولی و سرکنسول ایران در مرو را گرامی می‌داریم.

201/201

کد خبر: 677061

وب گردی

وب گردی