تأسیس "کلینیک صنعت نفت" دانشگاه شهید چمران تا مهر ماه

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با توافق‌های انجام‌ شده با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، کلینیک صنعت نفت دانشگاه hc مهر ماه در منطقه خرم‌ کوشک تأسیس می‌شود.

به گزارش ایسکاتیوز و به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم حاجی‌دولو گفت: ایده کلینیک صنعت در حقیقت با هدف افزایش سطح همکاری دانشگاه و صنایع مطرح شده و یکی از برنامه‌هایی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌دنبال اجرای آن در دانشگاه‌ها است.

او با بیان این‌ که فضایی در منطقهٔ خرم‌ کوشک برای راه‌اندازی این کلینیک در نظر گرفته‌ و تجهیز شده است، گفت: در این کلینیک اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز حضور پیدا می‌کنند و در حوزه‌های حفاری، پخش و پالایش نفت به شرکت‌ها و صنایع نفت و گاز مشاوره می‌دهند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: با این اقدام مشکلاتی که در صنایع نفتی به‌وجود می‌آید و کارشناسان با آنها درگیر هستند و شاید حل آن از طریق نامه‌نگاری و مجراهای رسمی و اداری مدت زیادی طول بکشد، با مشاوره اساتید به‌سرعت رفع می‌شود.

او گفت: گاهی مشکل تنها از طریق یک مشاوره برطرف می‌شود و گاهی نیز رفع چالش نیاز به کار بیشتری دارد و می‌تواند زمینه شناخت نیازهای تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف باشد و موجب شود که نیازها و مشکلات صنعت نفت که جنبه تحقیقاتی دارند، به‌طور مناسب تعریف و شناسایی شوند.

حاجی‌دولو گفت:‌ یک کار تحقیقاتی مهم زمانی اثرگذار خواهد بود که بر اساس نیازهای واقعی تعریف شود؛ این کلینیک بستر ارتباط مستقیم و ساده صنعت و دانشگاه را فراهم می‌کند و ممکن است که خروجی آن ایده‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی مختلفی باشد.

او افزود: عملکرد این کلینیک در طول 6 ماه بررسی می‌شود و درصورتی‌که مفید و مثبت ارزیابی شود، احتمال دارد برای صنایع دیگری مانند آب و برق نیز چنین برنامه‌هایی اجرا شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که 40 استاد دانشگاه در زمان‌های مختلف در طول هفته در این کلینیک حضور خواهد داشت، گفت: انتظار داریم که کارشناسان از این فرصت استفاده کنند؛ این اقدام یک الگوی جدید و برای اولین‌بار است که در سطح خوزستان اجرا می‌شود و می‌تواند یک کانون مناسب برای همکاری‌ها در استان باشد.

حاجی‌دولو افزود: در هفته جاری تفاهم‌نامه رسمی راه‌اندازی این مرکز میان دانشگاه شهید چمران اهواز و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب منعقد خواهد شد و به این همکاری‌ها جنبه رسمی خواهد داد.

20103

کد خبر: 677078

وب گردی

وب گردی