مروری بر تاثیرات فاجعه منا در میان اهالی گنبدکاووس در مستند «قربانگاه»

مستند «قربانگاه» با مروری بر فاجعه منا در میان اهالی گنبدکاووس و بندرترکمن از شبکه مستند روی آنتن می رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، در مستند «قربانگاه» با تعدادی از بازماندگان قربانیان فاجعه منا که از اهالی گنبد کاووس و بندرترکمن هستند، گفتگو می شود.

در این مستند شاهدان عینی فاجعه منا، از چگونه رخ دادن چنین حادثه ای سخن می گویند. برخی از آنها به این نکته اشاره میکنند که هموطنانشان را در حالی که نفس میکشیدند و به نظر نمی رسیده رو به مرگ باشند به آمبولانس رسانده اند اما به فاصله کوتاهی پیکر بی جان آنها از بیمارستانهای سعودی خارج شده است.

زنان حاضر در «قربانگاه» از عزیزانشان میگویند که جانشان در معرض خطر بوده اما کمکی به آنها نشده است. برخی دیگر که بدحال بوده اند از اینکه سه چهار ساعت بدون اینکه کسی به یاری شان بیاید، در انتظار بوده اند، حرف می زنند.

هموطنان ترکمن در این مستند توضیحاتی درباره حس و حالشان در آن لحظات نامساعد و جزئیات ماجرا ارائه میدهند؛ اینکه در مراسم رمی جمرات در خیابان ۲۰۴ همه را وادار به حرکت در راهی کرده اند که عرض آن 12 متر بیشتر نبوده است، به گونه ای که انگار هیچ جای گریزی برایشان نبوده و گویی که آنها را به مسلخ می بردند.

مستند «قربانگاه» دوشنبه 22 شهریور همزمان با اولین سالگرد فاجعه منا، ساعت 19 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و سه شنبه 23 شهریور ساعت 11 بازپخش می شود.

508

کد خبر: 677100

وب گردی

وب گردی