«سالی» با بازی تام هنکس در صدر باکس آفیس آمریکا قرار گرفت

کلینت ایستوود با فیلم جدیدش «سالی» با بازی تام هنکس موفق شد تا در بدو اکران، در صدر باکس افیس آمریکا قرار بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت موجو، کلینت ایستوود در اولین آخر هفته اکران فیلم جدیدش که داستان قهرمانی یک خلبان را روایت می‌کند فروشی ۳۵.۵ میلیون دلاری را برای سه روز پایانی هفته ثبت کرد. این فیلم که محصول کمپانی برادران وارنر است در ۳۵۲۵ سالن سینما به نمایش درآمد.

کلینت ایستوود که با «تک تیرانداز آمریکایی» درسال ۲۰۱۴ در سه روز اول اکرانش ۱۰۷.۲ میلیون دلار کسب کرده بود، با این فیلم دومین موفقیتش را رقم زد.

«سالی» روایت تلاش موفقیت‌آمیز چلسی سالنبرگر خلبان آمریکایی است که با فرود موفق یک هواپیمای بزرگ مسافربری در رودخانه هادسن، جان مسافرانش را نجات داد و به قهرمانی ملی بدل شد. تام هنکس نیز بهترین گزینه برای ایفای این نقش بود.

«سالی» هم‌زمان در ۳۹ منطقه بین‌المللی نیز اکران شده و در مجموع ۹.۵ میلیون دلار فروش کرده است.

این در حالی است که این فیلم ملی بیشتر افراد بزرگسال را به خود جلب کرد و بیش از ۸۰ درصد تماشاگران «سالی» بالای ۳۵ سال داشتند و ۵۶ درصد را زنان تشکیل ‌دادند.

فیلم دوم باکس آفیس آمریکا «وقتی شاخه می‌شکند» فیلمی از سینمای مستقل با بازی موریس چسنات و رجینا هال نیز فروشی ۱۵ میلیون دلاری را در اولین آخر هفته اکرانش ثبت کرد. این فیلم داستان تلاش یک زوج برای بچه‌دار شدن است که در نهایت به بازی مرگ و زندگی منجر می‌شود.

فیلم ترسناک «نفس نکش» که دو هفته پیش را رد راس باکس افیس جای داشت این هفته ۸.۲ میلیون دلار فروخت و سوم شد.

«جوخه خودکشی» هم فیلم چهارم هفته بود که درحالی که ششمین هفته اکرانش را پشت سر گذاشت، ۵.۶ میلیون دلار فروش کرد تا آمار فروش خود را تنها در آمریکای شمالی به بیش از ۳۰۷ میلیون دلار برساند.

پنجمین فیلم پرفروش هفته سینمای آمریکا نیز انیمیشن «حیات وحش» است که فروشی ۳.۴ میلیون دلاری را تجربه کرد. داستان رابینسون کروزوئه به زبان روایتی جدید موضوع این انیمیشن فرانسوی است.

منبع مهر

508/602

کد خبر: 677152

وب گردی

وب گردی