واردات روزانه نفت خام ٤ کشور آسیایی از ایران؛ ١,٦٤٠ هزار بشکه

میانگین واردات نفت خام چهار واردکننده بزرگ آسیا از ایران در ماه ژوئیه به روزانه یک میلیون و ٦٤٠ هزار بشکه رسید.

به گزارش ایسکانیوز از شانا، جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی رویترز در زمینه حمل و نقل نفتکش‌ها نشان می‌دهد، میانگین واردات نفت‌خام چهارمصرف‌کننده بزرگ آسیا از ایران (چین، هند، ژاپن و کره جنوبی)، در ماه ژوئیه امسال به یک میلیون و ٦٤٠ هزار بشکه در روز رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حدود ٦١ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این میزان افزایش، بالاترین سطح افزایش واردات نفت‌خام این ٤ کشور از ایران از آوریل ٢٠١٤ تاکنون بوده است. در این میان، واردات نفت‌خام هند از ایران در ماه ژوئیه به ٥٢٣ هزار بشکه در روز رسید که در مقایسه با سال قبل، حدود ١٤٣درصد افزایش یافته است. همچنین، میانگین واردات نفت‌خام کره‌جنوبی از ایران در این ماه به ٢٩١ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به سال قبل بیش از ٣٣٦ درصد افزایش یافته است.

از ابتدای سال جاری میلادی و همزمان با برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی، ایران توانسته است سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، سهم خود در بازار جهانی نفت را احیا کند.

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران هم اخیرا در گفتگویی با شانا میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی را در ماه ژوئیه ٢ میلیون و ٧٤٠ هزار بشکه در روز عنوان کرده و گفته بود: از این میزان ٢ میلیون و ١٠٠ هزار بشکه نفت خام و بقیه میعانات گازی است.

وی با بیان این که صادرات نفت هم اکنون وضع خوبی دارد اما هنوز مقدار صادرات نفت خام ایران به سطح پیش از تحریمها (٢ میلیون و ٣٥٠ هزار بشکه در روز) نرسیده است، افزوده بود: مقصد یک چهارم نفت ایران اروپا و بقیه آسیا است.

قمصری با یادآوری این که، آسیا بزرگترین مصرف کننده انرژی در جهان است که همه تولیدکنندگان چشم به این بازار دوخته اند، تصریح کرده بود: با توجه به این که ایران در این منطقه قرار دارد اولویت ما صادرات ٦٣ درصد نفت ایران به این منطقه و بقیه به مقاصد کشورهای اروپا و دیگر کشورهای منطقه است.

607/602

کد خبر: 677175

وب گردی

وب گردی