دولت پول بدهد دو واکسن جدید برای نوزادان کشور اضافه می‌شود

معاون وزیر بهداشت گفت: اگر دولت یا مجلس برای بودجه سال ۹۶ اعتبارات لازم را بدهند، دو واکسن (روتاویروس و نموپوک) به واکسیناسیون نوزادان کشور اضافه می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، علی اکبر سیاری در حاشیه مراسم افتتاح بخش‌های جدید نوزادان و بزرگترین «PICU» کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به درخواست دکتر مرندی ــ رئیس فرهنگستان علوم پزشکی درباره اضافه شدن دو واکسن جدید نوزادان به واکسن‌های کشور گفت: در مجموع 13 واکسن در دنیا برای واکسیناسیون کودکان وجود دارد که تا قبل از انقلاب فقط 6 واکسن از آنها برای واکسیناسیون نوزادان و کودکان وجود داشت ولی بعد از انقلاب سه واکسن دیگر به آن اضافه شد و در طرح تحول سلامت یک واکسن دیگر (واکسن پنتاوالان) نیز به آنها اضافه شد.

سیاری ادامه داد: اکنون 10 واکسن برای واکسیناسیون نوزادان در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و ورود 2 واکسن دیگرهم به نظام واکسیناسیون کشور تصویب شده است که شامل واکسن روتاویروس و نموپوک است اما به‌علت اینکه اعتبار کافی نداریم، هنوز نتوانستیم این واکسن‌ها را اضافه کنیم.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر دولت یا مجلس در این باره برای بودجه سال 96 اعتبارات لازم را بدهند، این دو واکسن روتاویروس و نموپوک را نیز به واکسیناسیون نوزادان کشور اضافه می‌کنیم.

105105

کد خبر: 677176

وب گردی

وب گردی