معصومه آباد:افزایش کیفیت تولیدات زنان سرپرست خانوار

معصومه آباد در بازدید از نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت : می‌کوشیم مشکلات موجود بر سر راه تولیدکنندگان داخلی را بر طرف کنیم.

به گزارش ایسکانیوز عضو شورای شهر تهران ضمن تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تولید ملی را به یک زنجیره تشبیه کرد و گفت: بحث تولید ملی مانند یک زنجیره‌ به هم پیوسته است. در زمینه‌ تولید ملی، بسیاری از قوانین بازدارنده است و تولیدکننده را در شرایط سختی قرار می‌دهد که از ادامه‌ی تولید منصرف می‌شود.
او افزود: ما باید بتوانیم این قوانین را شناسایی کرده و به حل این موضوع کمک کنیم.
معصومه آباد برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی را تریبونی برای تولیدکنندگان داخلی دانست و گفت: باید از چنین اقدامات عملی در جهت معرفی و شناخت تولیدکنندگان داخلی قدردانی شود. این نمایشگاه‌ها مانند تریبونی برای تولیدکنندگان داخلی است که می‌توانند محصولاتشان را ارائه دهند.
نویسنده‌ کتاب «من زنده‌ام» با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره‌ی لزوم حمایت از کالای داخلی ادامه داد: سخنان ایشان یک رهنمود اساسی و عملی برای انتخاب کالای تولید داخل کشور به‌وسیله‌ی مردم است تا از این راه بتوانیم کار و تلاش تولیدکنندگان داخلی را ارج نهاده و از زحماتشان قدردانی کنیم.
آباد در ادمه‌ صحبت‌هایش واردات کالا به کشور را مانند ضربه‌ای سنگین بر سر تولید داخلی دانست و افزود: باید به وسیله‌ی خرید کالای ایرانی جلوی خروج ارز از طریق واردات کالا به کشور را بگیریم؛ چرا که ورود کالا به کشور چه از راه قانونی و چه از راه قاچاق مانند ضربه‌ی سهمگین یک چکش است که بر سر تولیدکنندگان داخلی وارد می‌آید.
این عضو شورای شهر تهران، حمایت از کالای داخلی را مساله‌ای بین‌المللی دانست و گفت: مساله تولید داخلی بیش از آنچه فکر می‌کنید نمود خارجی و بین‌المللی دارد و باید با تمام توان از آن حمایت کرد. به همین دلیل است که مشارکت در اقتصاد فعال جامعه از طریق خرید کالای ایرانی بسیار ارزشمند است.
او حمایت از تولید داخلی را عاملی موثر بر اشتغال‌زایی، فقر زدایی و حل شدن بسیاری از مشکلات دیگر دانست و تاکید کرد: این نمایشگاه گامی بلند در معرفی توانمندی زنانی است که با همه‌ی محدودیت‌ها و شرایط بدی که دارند تلاش می‌کنند محصولاتشان را از نظر کیفی به جایی برسانند که مورد قبول مردم واقع شود.
آباد طرح‌های حمایتی ستاد توانمندسازی زنان را مولد ایجاد مشاغل پایدار در جامعه معرفی کرد و ادامه داد: برای تولید هرکدام از این محصولات تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار به کار گرفته می‌شوند و در واقع مبلغی که برای خرید یک کالا پرداخت می‌شود، سر سفره‌ چندین و چند خانواده می‌رود. این نوع از اشتغال‌زایی در دید کلان باعث رونق چرخه‌ی صنعت کشور می‌شود.
به گفته آباد حمایت از زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی اولین و کوچکترین گامی است که می‌توانیم برای حمایت از زنان هموطنمان برداریم.
او در ادامه‌ اشتغال‌زایی و برگزاری نمایشگاه‌هایی به این شکل را عامل قوی‌تر شدن زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: به دلیل شرایط سختی که زندگی زنان سرپرست خانوار در مقایسه با سایر خانواده‌ها دارد اشتغال‌زایی باعث به وجود آمدن فضایی می‌شود که این زنان با عرضه‌ی کالاهای تولیدی خودشان و مشاهده‌ی استقبال خوب مردم از این نمایشگاه‌ها قوی‌تر و توانمندتر شوند.
عضو شورای شهر تهران ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف کالا‌های عرضه شده در این دوره از نمایشگاه را در مقایسه با دوره‌های گذشته با کیفیت‌تر دانست و گفت: در سال‌های گذشته کالاهای موجود در نمایشگاه از نظر کیفیت، قابلیت عرضه نداشت و مردم کالاها را به عنوان کمک به زنان سرپرست خانوار خریداری می‌کردند، اما در این دوره زن سرپرست خانوار خودش را در یک روند رقابتی می‌بیند و برای تولید کالایی که بتواند با دیگر تولیدکنندگان رقابت کند تلاش می‌کند.
نهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی تا 26 شهریور از ساعت 10 تا 22 در محل بوستان گفتگوی تهران برپا است.

105105

کد خبر: 677194

وب گردی

وب گردی