برزگر: حذف خاک از کشتی فرنگی به ضرر ماست/بنا با شورای کشتی فرنگی مشکل دارد نه رسول خادم/ جایی که آب هست تیمم باطل است

مربی سابق تیم ملی کشتی گفت: با حذف خاک در کشتی فرنگی رفته رفته از هیجان های این رشته ورزشی کم می شود.

منصور برزگر در خصوص تغییر قانون کشتی فرنگی، ماندن یا رفتن محمد بنا و جایگزینی حسن رنگرز با خبرنگار ایسکانیوز به گفت و گو پرداخت که در ادامه می آید:

آقای برزگر نظر شما درباره تغییر قوانین کشتی فرنگی و اثرات آن چیست؟

با تغییر قوانین کنونی کشتی فرنگی سخت تر خواهد شد و این به ضرر ما و دیگر کشور ها است بی شک بنیانگذار این تغییر قانون در کشتی فرنگی روسیه است چرا که آنها نفوذ بسیار زیادی در فدراسیون جهانی دارند و گفته می شود که روس ها می گویند خاک کردن در کشتی فرنگی فن خاصی نیست در صورتی که نیمی از کشتی گیران فرنگی از خاک کردن امتیاز کسب می کنند.

با این اوصاف کار برای اغلب کشور ها سخت خواهد شد،اما کشور های اروپای شرقی که از نظر سیاسی به هم نزدیک هستند مشکلی نخواهند داشت. به نوعی می توان گفت که رفته رفته از هیجان های کشتی کاسته می شود که امیدوارم با حضور رسول خادم در فیلا به این موضوع رسیدگی شود که قطعا فیلا هم در این خصوص جلسه ای را برگزار خواهد کرد تا ابعاد این تصمیم فدراسیون جهانی را بررسی کنند.

با توجه به تغییر کردن قوانین کشتی فرنگی بودن محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی اهمیت دارد یا خیر؟

با تغییر قوانین کشتی فرنگی به نظرم بودن محمد بنا برای ما حائز اهمیت است چرا که باید از تجربیات چند ساله او استفاده کنیم تا بتوانیم در المپیک 2020 توکیو نتیجه بسیار خوبی را بگیریم. بودن بنا برای کشتی فرنگی ما مفید است و جای تأسف دارد که کسانی هستند که دوست ندارند از تجربیات محمد بنا ها استفاده شود و ورزش کشور پیشرفت کند. اگر بخواهیم منصفانه به نتایج و عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی نگاه کنیم می بینیم که طلای کشتی فرنگی با بودن محمد بنا به دست آمده است نه هیچ کس دیگر!

بنا جزیی از افتخارات کشتی کشورمان است و این موضوع را هیچ کس نمی تواند کتمان کند. منیت های بعضی از افراد نشان دهنده این است که می خواهند محمد را به زمین بزنند. این آقایانی که فکر میکنند او زمین می خورد سخت در اشتباه هستند، چرا که این تیم ملی کشتی فرنگی است که زمین می خورد و زحمات امثال بنا بر باد می رود.

من نمی گویم محمد بنا عاری از اشتباه است زیرا هر انسانی عیب هایی دارد که این عیب ها باید با بررسی عادلانه و صادقانه و با توجه به عملکرد فدراسیون مورد بررسی قرار گیرد. می گویند که محمد بنا نتوانسته در المپیک 2016 ریو نتیجه خوبی را کسب کند و باید پاسخ گو باشد آیا کسانی که انتظار نتیجه بهتر از این را داشتند برای تیم ملی کشتی فرنگی چه کردند؟

پس از محمد بنا زمزمه های حضور حسن رنگرز در تیم ملی کشتی فرنگی به گوش می رسد نظر شما چیست؟

برای انتخاب حسن رنگرز هم باید بررسی هایی صورت بگیرد باید بررسی شود حسن رنگرز در این مدتی که از کشتی کنار رفته است چه باز دهی داشته است آیا توانایی جمع کردن تیم را دارد یا خیر. اما به نظرم «جایی که آب هست تیمم باطل است» تا زمانی که محمد بنا هست نباید حسن رنگرز را به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب کرد.

اگر هماهنگی های لازم میان کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی و شورای فنی کشتی فرنگی باشد ، ترکیب محمد بنا و حسن رنگرز می تواند بهترین ها را برای کشتی فرنگی بسازد. اما متأسفانه هیچ هماهنگی بین شورای کشتی فرنگی و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی وجود ندارد. برای این که این هماهنگی به وجود آید باید منیت ها کنار گذاشته شود و همه دست در دست هم بدهند و کشتی فرنگی را نجات دهند.

آیا محمد بنا با فدراسیون کشتی مشکلی دارد؟

رسول خادم و فدراسیون کشتی از محمد بنا حمایت می کند و همواره پشت بنا ایستاده اند، رسول خادم با کمک وزارت ورزش توانست با بهترین امکانات و اردوهای برون مرزی خواسته های مربیان را تا حدودی عملی کند.

این شورای کشتی فرنگی است که با محمد بنا سر جنگ دارد و نمی خواهد با محمد بنا همکاری کند. اگر همدلی و هماهنگی بین بنا و شورای کشتی فرنگی باشد مطمئناً کشتی فرنگی از این گونه حاشیه ها دورمی شود و با قدرت به کار خود ادامه می دهد. اما متأسفانه هرکسی ساز خود را می زند و این بی ثباتی شورای کشتی فرنگی را نشان می دهد. که برای جدایی محمد بنا از تیم ملی کشتی فرنگی هرکاری می کنند.

منصور برزگر در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم هر چه زودتر فدراسیون بهترین تصمیم را برای تیم ملی کشتی فرنگی بگیرد چراکه برای شروع کار از همین امروز هم دیر است. باتوجه به جوان گرایی که در تیم صورت خواهد گرفت باید تصمیم صریح و سریعی را بگیرند.

607/602

کد خبر: 677243

وب گردی

وب گردی