ظریف تهران را به مقصد مارگاریتا ترک کرد

وزیر امورخارجه کشورمان در راس هیات کارشناسی به منظور شرکت در هفدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها صبح سه شنبه عازم جزیره مارگاریتای ونزوئلا شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه کشورمان ظریف را در این سفر همراهی می کنند.
قرار است هفدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها از 23 تا 28 شهریور در جزیره مارگاریتا برگزار شود.
سه شنبه و چهارشنبه ٢٣ و ٢٤ شهریور ماه اجلاس کارشناسان ارشد در ونزوئلا برگزار خواهد شد که پیش بینی می شود وزرای خارجه ١٢٠ کشور عضو روزهای پنج شنبه و جمعه ٢٥ و ٢٦ شهریور گردهم آیند.
همچنین شنبه و یکشنبه ٢٧ و ٢٨ شهریور نیز هفدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در مارگاریتا برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران نیز صبح جمعه 26 شهریورماه برای شرکت در اجلاس سران کشورهای گروه غیرمتعهدها به ونزوئلا سفر می کند.
دکتر روحانی به عنوان رییس گروه کشورهای غیر متعهد، در اجلاس سران این گروه خواهد بود و ضمن اولین سخنرانی در اجلاس، ریاست دوره جدید را به رییس جمهوری ونزوئلا تحویل خواهد داد.
رییس جمهوری کشورمان در حاشیه اجلاس غیرمتعهدها با تعدادی از سران کشورهای جهان نیز دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
در آخرین مرحله از سفر، دکتر روحانی برای سفری دو روزه و سخنرانی در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر خواهد کرد.
براین اساس، دیدار با تعدادی ازسران کشورهای جهان،ملاقات با رهبران ادیان الهی،نشست با نخبگان سیاسی و اقتصادی، مصاحبه و کنفرانس خبری سایر برنامه های رییس جمهور در نیویورک را تشکیل می دهد.

202

کد خبر: 677245

وب گردی

وب گردی