تهران-ایسکانیوز: رضا تقی پور با 16رای سخنگوی شواری شهر تهران شد.


13:15


در این مراسم رحمت االله حافظی گفت: مسئولیت هر اتفاقی که برای علی صابری پیش بیاید بر عهده من است. حافظی تاکید کرد این اتفاق نشان دهنده وحدت اعضای شورا برای برگزاری انتخابات است.


13:02


در این دوره الهه راستگو با 16 رای از محمدمهدی تندگویان با 15 رای پیشی گرفت و به عنوان منشی دوم انتخاب شد. رضا تقی پور و اسماعیل دوستی نامزد سخنگویی شورای شهر شدند. حسین رضازاده و احمد دنیامالی بر شمارش آرا نظارت دارند.


12:47


 ابوالفضل قناعتی با ۱۷ رای به عنوان منشی اول هیات رییسه انتخاب شد. محمدمهدی تندگویان و الهه راستگو که کمتر از ۱۶ رای داشتند به دور بعد رای گیری رفتند.


12:36


مرتضی طلایی با ۱۷  رای نایب رییس شورای شهر تهران شد. احمد حکیمی‌پور نیز ۱۴  رای از آن خود کرد.


الهه راستگو، هادی ساعی، ابوالفضل قناعتی، محمدمهدی تندگویان و عباس جدیدی به عنوان منشی هیات رییسه نامزد شدند.

‫احمد حکیمی‌پورو مرتضی طلایی با ۱۵ رای در انتخاب نایب رییس شورای شهر تهران مساوی شدند. رای گیری تکرار می‌شود‬‎.


12:16


دنیامالی و تقی پور ناظر شمارش آرای نایب رییس شورای شهرند.‬


12:07

مهدی چمران با ۱۸ رای رییس شورای شهر شد و احمد مسجد جامغی نیز ۱۳ رای را از آن خود کرد.





رای‌گیری برای انتخابات ریاست شورای شهر به پایان رسید و الهه راستگو شمارش آرا را آغاز کرده است.دنیامالی و رضا زاده بر شمارش آرا نظارت می‌کنند و تقی‌پور هم تقی پور هم حاضر است.پس از پایان شمارش آرا انتخابات نایب رییس انجام خواهد شد.‬



‫طلایی و جکیمی پور برای نایب رییسی شورا شهر نامزد شدند. انتخابات نایب رییسی شورا در حال انجام است.‬

برگه‌های زردرنگ انتخاب ریاست شورا میان اعضا توزیع شد. پشت برگه‌ها به امضای الهه راستگو و هادی ساعی اعضای هیات رییسه رسیده است.



چمران نیز پیشنهاد کرد که احمد مسجد جامعی در پست ریاست ابقا شود.


احمد مسجد جامعی از اعضا خواست درباره شیوه رای گیری اعضا نظرشان را بگویند.


اسماعیل دوستی عضو شورا گفت:با توجه به حضور خبرنگاران و رسانه‌ها و بحث‌هایی که در این مدت درباره هیات رییسه در رسانه‌ها طرح شده است و تقدیری که از عملکرد هیات رییسه در این مدت شده است من پیشنهاد می‌کنم که هیات رییسه را بار دیگر ابقا کنیم.

او ادامه داد: اعتبار شورای چهارم در نظر مردم مشهود است و علت این امر عملکرد شوراست و ما اگر می‌خواهیم این تعامل کار آمد و فضای صمیمی حفظ شود باید هیات رییسه بار دیگر ابقا شود.

این سخنان دوستی با واکنش اقبال شاکری همراه بود. شاکری خطاب به دوستی گفت: قرار ما بر این بود که حرفهای خصوصی را در ساعت ۸ تا ۱۰ صبح بزنیم نه جلوی رسانه‌ها.

او پیشنهاد دوستی را پیشنهادی ساختارشکنانه دانست و ادامه داد دوستی باید تبعات این پیشنهاد را بپذیرد.

شاکری تاکید کرد حرمت هیات رییسه باید باقی بماند و اگر ما بخواهیم هیات رئیسه را نقد کنیم مسائل جدی در این زمینه وجود دارد اما بگذارید که رضایت عمومی از هیات رییسه برقرار بماند.

شاکری اعلام کرد: من با پیشنهاد آقای دوستی مخالفم و معتقدم که ما در شهری زندگی می‌کنیم که باید بازتابی از گفتمان انقلاب باشد و نباید با هر خبری که در فضای شهری رخ می‌دهد تنش‌آمیز برخورد شود و بحث استعفای شهردار مطرح شود کما این که در این مدت اخیر ، پس از اتفاقاتی که در حوزه شهری افتاد، مانند آتش‌سوزی خیابان جمهوری، بحث استعفای شهردار بارها مطرح شد.

او تاکید کرد: پیشنهاد ساختارشکنانه دوستی به مدیریت شهری کمکی نمی‌کند.

عباس جدیدی نیز پیشنهاد کرد که اگر تعامل و دوستی که در شورای چهارم بوده ادامه داشته باشد من پیشنهاد می‌دهم که از چهار سال شورا دو سال اصولگرایان و دو سال اصلاح‌طلب‌ها هیات رییسه را در دست داشته باشند و پیشنهاد می‌کنم که سال دیگر هیات رییسه ابقا شود و دو سال بعد از آن در دست جناح دیگر باشد.

ولی الله شجاع پوریان معاون نظارت شورا گزارش عملکرد یک سال گذشته شورا را ارائه کرد




بر اساس گزارش او در حالی که در سالهای گذشته اعضای شورای شهر از ۱۵ نفر به ۳۱ نفر افزایش داشته است اعتبارات شورا تنها ۸ درصد بالا رفته است.
شجاع پوریان تاکید کرد که بودجه دستگاه‌های دولتی متناسب با تورم کشور بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داشته اما در شورا چنین اتفاقی نیافتاده است.
او درباره جذب نیرو در شورای شهر نیز گفت بر اساس آیین‌نامه‌های موجود تلاش ما بر آن بود که جذب نیرو نداشته باشیم و در حال حاضر در سقف جذب نیرو هستیم این در حالی است که تعداد کارشناسان و مشاوران شورا افزایش پیدا کرده است.
شجاع پوریان در پایان اعلام کرد که هر خریدی که شورای شهر انجام می‌دهد با تایید ۹ بخش از شورا و معاملات متوسط به بالا با پشتیبانی شهرداری انجام می‌شود و از اعتبارات شورا کسر خواهد شد.




11:06


علی صابری با لباس بیمارستان و روی ویلچر به جلسه آمده است. پتویی دور او پیچیده و گردنش را آتل بسته‌اند. رحمت‌الله حافظی به دنبال او رفته و او را به جلسه آورده است. نیروهای اورژانس هم در صحن علنی شورا حضور دارند.


10:50


علی صابری وارد صحن علنی شورا شد. این عضو اصلاح طلب شورا که شب گذشته در مسیر شورا به منزل خود دچار تصادف شده و به بیمارستان برده شده بود در انتخابات هیات رییسه حضور خواهد داشت.


ابوالفضل قناعتی دیگر عضو شورای شهر است که در جلسه حضور ندارد. او که در مجلس ختم مادر خود حاضر شده همراه با احمد دنیا مالی تا ساعت ۱۱/۳۰ در جلسه حاضر خواهد شد.


جلسه شورا تا زمان برگزاری انتخابات به ارائه گزارش عملکرد اختصاص پیدا کرده است. الهه راستگو در حال ارائه گزارش عملکرد ستاد ساماندهی سازمان‌های مردم‌نهاد شورای اسلامی شهر تهران است. پیش از او نیز کمسیون حقوقی شورا گزارش عملکرد خود را ارائه کرد.


اعضای اصولگرای شورا به مذاکرات در صحن علنی مشغولند. رضا تقی‌پور حضور فعالی در صحن دارد. احمد مسجد جامعی اعلام کرد که انتخابات راس ساعت ۱۱/۳۰ برکزار خواهد شد.


احمد دنیامالی به نمایندگی از طرف شورای شهر در مراسم این مرحومه شرکت کرده و با هماهنگی‌های انجام شده تا ساعت 11:30 در جلسه حاضر می‌شود.


۹:۵۰


غلامرضا انصاری ابراز امیدورای کرد که خبرنگاران در همه جلسات شورا امکان حضور داشته باشند. او با اشاره به فعالیت خبرنگاران در طول یک سال گذشته گفت که اهالی رسانه حضور پررنگی در انعکاس اخبار شورای شهر داشته‌‌اند. او تاکید کرد که قاعدتا جلسات شورا باید علنی برگزار شود و امیدوارم بستری فراهم شود تا رسانه‌ها در تمام جلسات شورا حضور پیدا کنند.

مرتضی طلایی نیز بر ضرورت مسجد محوری و تمام وقت کردن مساجد تاکید کرد.  چمران نیز از برگزاری نمایشگاه نوشت افزارهای ایرانی اسلامی در کانون فکری و فرهنگی کودکان تشکر کرد.

تا کنون هیچ یک از مسئولان شهرداری در جلسه حاضر نشده‌اند.

 

۹:۱۰


در حالی که جلسه امروز شورا قرار بود از ساعت ۸ تا ۱۰ به طور غیرعلنی برگزار شود دقیقی پیش درهای صحن شورا به روی خبرنگاران باز شد. این در حالی است که جلسه غیر علنی با ۴۵ دقیقه تاخیر هم آغاز شده بود.


اعضای شورا می‌توانند حتی در روزهای جلسات علنی بررسی گزارش‌‌ها را بدون حضور خبرنگاران انجام دهند. در بیرون از سالن جلسه از خبرنگاران پذیرایی شد و به مناسبت انتخابات هیات رئیسه شورا امروز کیک و میوه نیز به پذیرایی معمول از خبرنگاران افزوده شده است.


احمد مسجد جامعی با اعلام این که به نفع خبرنگاران پارتی بازی شده گفت: چرا خبرنگاران میوه دارند و ما نداریم؟ معمولا برعکس بود! او در ادامه از حضور فعال و تلاش خبرنگاران برای پوشش اخبار شورا تشکر و قدردانی کرد.


مسجدجامعی با اشاره به تصادف شب قبل علی صابری به اعضا پیشنهاد کرد هرجا که نشسته‌اند کمربندهایشان را ببندند و گفت: «خدا تا ظهر به باقی اعضا رحم کند.»


 محمدمهدی تندگویان نیز با یک ساعت تاخیر وارد سالن جلسه شد.


پسر احمد مسجدجامعی رئیس فعلی شورا نیز در بیرون از سالن جلسات دیده می‌شود.


۹:۰۰


اسماعیل دوستی اعلام کرد که انتخاب سخنگوی شورای شهر مانند انتخاب هیات رییسه هر سال برگزار می‌شود. دنیامالی این سوال را از رئیس شورای شهر تهران پرسیده بود که آیا انتخابات سخنگو یک ساله است یا دو ساله. پرویز سروری نیز گفته بود که سخنگو هر دو سال یکبار انتخاب می‌شود اما حکیمی پور معتقد بود انتخابات هر سال برگزار می‌شود.


مسجدجامعی در ابتدای جلسه اعلام کرد که برای آغاز رای گیری تا ساعت ۱۱/۳۰ به احترام آقای قناعتی صبر می‌کنیم و اگر نیامدند آقای دنیامالی رابه نمایندگی از شورا می‌فرستیم دنبالشان تا رای گیری آغاز شود.


در حالی که هنوز تعدادی از اعضا مانند انصاری،‌ آباد، صابری و قناعتی به صحن نیامده‌اند، جلسه شورای شهر با ۴۵ دقیقه تاخیر آغاز شد. جلسه داخلی شورای شهر که قرار بود از ساعت ۸ تا ۱۰ بدون حضور خبرنگاران برگزار شود، با در نظر گرفتن جایگاه ویژه اصحاب رسانه در بیرون جلسه شورا، ساعت ۸:۴۵ آغاز شد.


۸:۴۰


دو عضو شورای شهر تهران که گفته می‌شد به جلسه امروز نمی‌رسند، در جلسه انتخابات هیات رییسه حضور خواهند داشت.


علی صابری عضو اصلاح طلب شورا دیشب تصادف کرده و تا صبح امروز در بیمارستان بوده اما گفته می‌شود تا ساعتی دیگر به جلسه شورا می‌رسد.


گفته می‌شد ابوالفضل قناعتی که مادرش را به تازگی از دست داده ممکن است در جلسه امروز حضور نیابد اما سخنگوی شورای شهر اعلام کرده وی در جلسه حضور خواهد داشت

کد خبر: 67725

وب گردی

وب گردی