ترکیه: ۸۴۵ کیلومتر از شمال سوریه را پاکسازی کرده‌ایم

ستاد مشترک ارتش ترکیه می‌گوید که نیروهای این کشور با پشتیبانی شورشیان سوری مورد حمایت آنکارا، توانسته‌اند تاکنون ۸۴۵ کیلومتر مربع در شمال سوریه را از اشغال گروه تروریستی داعش پاکسازی کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «النشره»، هیات ستاد مشترک ارتش ترکیه، روز دوشنبه اعلام کرد، نیروهای ترکیه با همکاری «ارتش آزاد سوریه» 845 کیلومتر مربع را در شمال سوریه از اشغال عناصر مسلح داعش پاکسازی کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، ستاد مشترک ارتش ترکیه در بیانیه خود تصریح کردند: نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد تروریسم حملاتی را علیه دو موضع گروه تروریستی داعش در منطقه «براغیده» در حومه حلب واقع در شمال سوریه انجام دادند که در پی آن، سکوی پرتاب موشک و انبار مهمات این گروه منهدم شدند.

این بیانیه خاطرنشان کرد، نیروهای ترکیه از آغاز عملیات «سپر موشک» در 24 آگوست، 516 نقطه از اهداف عناصر مسلح را طی 2223 حمله بمباران کرده‌اند.

ارتش ترکیه حدود 2 هفتۀ قبل با پشتیبانی هوایی ائتلاف آمریکا وارد خاک سوریه شد و به شهر مرزی «جرابلس» حمله کرد. برخی گروه‌های مسلح نیز در این عملیات نظامی، ارتش ترکیه را همراهی می‌کنند.

سوریه تاکید کرد که آنچه در جرابلس روی داد، مبارزه علیه تروریسم آنگونه که ترکیه ادعا می‌کند نیست، بلکه جایگزینی گروهی تروریستی به جای گروهی دیگر است، لذا سوریه خواستار پایان یافتن سریع این اقدام و خروج نیروهای ترکیه است.

300300

کد خبر: 677251

وب گردی

وب گردی