ایجاد نهادی برای هماهنگی امور زنان سرپرست خانوارضروری است

مشاور شهردار تهران در امور بانوان گفت: وجود نهادها و موسسات متعدد در زمینه زنان سرپرست خانوار یک فرصت است و نه یک تهدید، چرا که هر کدام مخاطب خاص خود را تحت پوشش قرار می‌دهند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا زهرا سادات مشیر افزود: ممکن است هر نهاد یک دستورالعمل و استراتژی خاصی در زمینه زنان سرپرست خانوار داشته باشد؛ اما اگر به جای حمایت از آنان به توانمندسازیشان بپردازیم می‌توانیم مشکلات زنان سرپرست خانوار را حل کنیم ولی در صورت وجود رویکرد حمایتی صرف، وابستگی آنان به این نهادها روز به روز بیشتر می‌شود، بنابراین ستاد توانمندسازی شهرداری تهران در جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تلاش می‌کند و دستاوردهای خوبی هم داشته است.

او با بیان اینکه وجود یک نهاد هماهنگ‌کننده در زمینه زنان سرپرست خانوار لازم است گفت : یکی از مولفه‌های اصلی شکل‌دهنده به یک کار هدفمند، هماهنگی میان نهادها است تا همه آن‌ها از سیاست‌های کلان تبعیت کنند. در کشور ما ایجاد هماهنگی در زمینه موضوعات فرابخشی کم اتفاق می‌افتد، بنابراین اگر همه نهادها صبر کنند تا یک نهاد فرادستی هماهنگی بین آنان ایجاد کند؛ زنان سرپرست خانوار آسیب می‌بینند.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان افزود: دستگاه‌های مختلف در زمینه زنان سرپرست خانوار می‌توانند به‌گونه‌ای عمل کنند تا اقداماتشان با یکدیگر تداخل نکند، بنابراین اولویت‌بندی و مخاطب‌محوری موجب می‌شود که بسته‌ای از توانمندسازی و خدمت‌رسانی به زنان سرپرست خانوار به وجود آید که با اقدامات نهادهای متولی مغایر نباشد و در همان راستا قرار بگیرد.

مشیر در پایان تاکیدکرد: باید تلاش کنیم سیاست‌های کلی خانواده در حد بخشنامه باقی نماند و جزء به جزء نظرات مقام معظم رهبری مطابق خواست ایشان اجرا شود.

105105

کد خبر: 677254

وب گردی

وب گردی