وزیر کشور ترکیه شمار مجروحان انفجار «وان» را ۴۸ نفر اعلام کرد

به گفته وزیر کشور ترکیه در انفجار صبح امروز در استان «وان» ۴۸ نفر از جمله ۶ تبعه ایرانی مجروح شدند

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه که به مناسبت عید قربان به شهر موش سفر کرده است، با ارائه توضیحاتی در رابطه با انفجاری که صبح امروز در منطقه بش یول واقع در مرکز استان وان رخ داد، اظهارداشت: این حمله علیه آسایش ما در ایام عید قربان صورت گرفته است. در این حمله 48 نفر از جمله 2 مأمور پلیس و 6 تبعه ایرانی مجروح شدند.

وی افزود: امروز صبح در وان با یک خودروی بمب گذاری شده حمله صورت گرفت. در سایه تدابیر اتخاذ شده این انفجار به هدف خود دست نیافته ولی در محل وقوع انفجار خساراتی ایجاد شده است. در نتیجه این انفجار 48 نفر از جمله 2 مأمور پلیس و 6 تن از اتباع کشور همسایه (ایران) مجروح شدند. در حال حاضر هیچ یک ازمجروحین با خطر مرگ مواجه نیستند. نیروهای نظامی و انتظامی برای ممانعت از وقوع اینگونه حملات در ایام عید قربان، کلیه تدابیر لازم را اتخاذ کرده اند. در بسیاری از نقاط نیز این تدابیر به حداکثر افزایش داده شده است. بدین وسیله برای مجروحین آرزوی شفای عاجل می نمایم. کمی بعد از موش راهی استان وان خواهیم شد که در واقع برنامه قبلی نیز بر این منوال بود. در وان از محل وقوع انفجار بازدید به عمل خواهیم آورد. بی شک وظیفه اصلی ما مبارزه با کسانی است که در صدد تخریب آسایش و آرامش ملت هستند. نیروهای ویژه ژاندارمری ، نیروهای ویژه پلیس و نیز کلیه نیروهای امنیتی و انتظامی کشور در مقابله با این ترریست ها هم از لحاظ اطلاعاتی و هم از لحاظ تدابیر لازم بطور فشرده فعالیت می کنند. در کلیه نقاط به این تروریست ها پاسخ لازم داده می شود و داده خواهد شد.

در عین حال استاندار وان نیز اعلام کرده است که در انفجار صبح امروز در وان 50 نفر از جمله 4 تبعه ایرانی مجروح شدند.

صبح امروز 22 شهریور ماه مصادف با اولین روز عید قربان ساعت 10:50 دقیقه در منطقه بش یول واقع درمرکز استان وان یک انفجار مهیب رخ داد. این انفجار توسط تروریست های گروه پ.ک.ک در منطقه ای واقع در بین ساختمان تشکیلات استانی حزب عدالت وتوسعه و ساختمان استاندرای وان صورت گرفت.

در پی وقوع این انفجار شمار زیادی از نیروهای امنیتی به محل حادثه اعزام شده و مجروحین این حادثه نیز بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان ها انتقال داده شدند.

ابراهیم تاش یاپان، استاندار وان در پی بازدید از محل وقوع انفجار با اشاره به اینکه در این حمله 50 نفر از جمله 4 تبعه ایرانی و 4 مأمور پلیس مجروح شده و وضعیت سلامتی 2 تن از مجروحین وخیم می باشد، اظهارداشت: طبق بررسی های انجام شده صبح امروز در منطقه بش یول واقع در مرکز استان وان یک خودروی حامل بمب 10 ثانیه پس از ترک آن در پشت موانع پلیس، به احتمال زیاد با کنترل از راه دور منفجر شد. خودروی بمب گذاری شده نیز یک مینی بوس بوده است.

در این حمله ساختمان حزب عدالت و توسعه و یک هتل به شدت آسیب دید. شیشه های ساختمان های اطراف نیز شکسته شد. در پی وقوع حمله بلافاصله نیروهای امنیتی، آمبولانس و ماشین های آتش نشانی به محل وقوع انفجار اعزام شده و مجروحین به بیمارستان ها انتقال داده شدند. در نتیجه این انفجار یک آتش سوزی نیز ایجاد شد که از سوی نیروهای امنیتی و با استفاده از خودروهای آب پاش پلیس مهار شد.

300300

کد خبر: 677261

وب گردی

وب گردی