تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد

تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با برنامه ریزی ٥٧٣ مورد عملیاتی آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد سعیدیان، رئیس بهره برداری پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این که عملیات تعمیرات اساسی، یکی از اقدام های مهم در مسیر تولید پایدار گاز این مجتمع است، به خبرنگار شانا گفت: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم با توقف کامل فاز سه و عملیات توپک رانی خط لوله دریایی از بیستم شهریورماه آغاز شد.

رئیس بهره برداری پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در بازه زمانی تعمیرات اساسی، ٥٧٣ مورد تعمیراتی برنامه‌ریزی شده که از مهمترین آن می توان به روزآمد کردن سیستم کنترل کمپرسور سرمایشی ردیف سوم گازی از سوی متخصصان این مجتمع اشاره کرد.

وی یادآور شد: با توجه به بازه‌ زمانی عملیات تعمیرات اساسی، این فرآیند با برنامه‌ریزی دقیق واحدهای مربوطه برای افزایش ایمنی و صرفه‌جویی در هزینه‌‌ها برنامه‌ریزی شده است که بر اساس برنامه در بازه زمانی ٢٩ روز به پایان می‌رسد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اقدام های مهم عملیات تعمیرات اساسی امسال گفت: تعویض مبدل ها، تمیزکاری برج و مخازن واحد تثبیت میعانات گازی، نصب جریان سنج روی مسیر ارسال گاز به پتروشیمی پارس از جمله موارد مهم در عملیات تعمیرات اساسی به شمار می آید.

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی، روند اجرای تعمیرات اساسی را مطلوب ارزیابی کرد افزود: امیدوارم تعمیرات اساسی امسال بدون حادثه و با ایمنی کامل در زمان تعریف شده به پایان برسد تا بتوانیم تا پایان سال با آمادگی کامل به سمت تولید حداکثری حرکت کنیم.

402/602

کد خبر: 677274

وب گردی

وب گردی