معتبرترین مسابقات رباتیک شرق ایران در واحد نیشابور دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد

چهارمین مسابقات رباتیک ملی خیام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور با حضور بیش از 700 نفر صبح امروز آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، جعفر سعیدی در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات ملی رباتیک خیام در سالن پهلوان شورورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور بیان کرد: برگزاری سه دوره از این مسابقات باعث شده است باتجربه و کیفیت بیشتر بتوانیم این مسابقات را در چهارمین دوره برنامه‌ریزی نماییم.

وی اضافه کرد: همه این تجربیات باعث وجود استانداردهای بالا برای برترین مسابقات رباتیک در شرق کشور شده است و عدم‌تغییر در تعداد شرکت‌کننده با توجه به شرایط مالی ویژه کشور نشان از سطح بالای مسابقات دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور تأکید کرد: حضور صنایع و ایجاد ارتباط با نخبگان رباتیک، ترغیب و تشویق جوانان برای آموختن مهارت‌های روز دنیا از اهداف اصلی این مسابقات است.

سعیدی تبادل تجربیات مرتبط با رباتیک را دیگر هدف این رقابت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد اعتماد در بین صنایع جهت استفاده از این تجربیات از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بتوانیم این اعتماد را در بین شرکت‌ها ایجاد نماییم که با سرمایه‌گذاری بر روی نخبگان نیازهای فناوری خود را از درون دانشگاه‌ها برطرف نمایند.

در ادامه دبیر چهارمین مسابقات ملی رباتیک خیام دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور گفت: با حضور 758 نفر در قالب 160 تیم این مسابقات آغازشده است.

سید طه طالبیان ادامه داد: شرکت‌کننده‌ها در هشت گروه جنگجوی سنگین، جنگجوی سبک، پرنده، پرنده سرعتی، ربات نمایشی، مین‌یاب هوشمند، مسیریاب ویژه و رهیاب طی سه روز به مسابقه خواهند پرداخت.

20101

کد خبر: 677303

وب گردی

وب گردی