غنی سازی 99 درصدی آرد تولیدی برای نانوایی ها

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از غنی سازی 99 درصد آرد تولیدی برای نانوانی ها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دکتر بهروز جنت با بیان اینکه نزدیک 99 درصد آرد تولیدی برای نانوایی ها در کشور غنی سازی شده است، گفت: از حدود 4میلیون و 750هزارتن آرد تولیدی خبازی بجز سنگک با مصرف 900 هزار کیلو گرم ماده غنی سازی آرد(پرمیکس) ، 4میلیون و 690 هزار تن آن به ارد خبازی غنی سازی شده تبدیل شود.

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افرود: یکی از راههای پیشگیری از کمبود ریز مغذی ها در هر کشوری غنی سازی مواد غذایی پرمصرف است.

او ادامه داد: نان در کشور مان قسمت عمده غذای مردم محسوب می شود که براساس بررسی های انجام شده سرانه مصرف نان در ایران 130 کیلوگرم است.

این مقام مسئول ادامه داد: به همین دلیل نان به عنوان یک حامل مناسب برای غنی سازی با انواع ریزمغذی ها همچون آهن و اسیدفولیک در نظر گرفته می شود.

دکتر جنت تاکید کرد: از سویی غنی سازی نان با آهن و اسیدفولیک هیچ تأثیر معنی داری بر رنگ و طعم آن ندارد و به همین منظور در ضابطه های مواد غذایی به ویژه آرد بازنگری هایی به عمل آمد و غنی سازی این ماده با آهن و اسید فولیک در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: پیرو همین برنامه مقدار آرد تولیدی و ماده غنی سازی آرد(پریمکس) مصرفی که به عنوان یکی از راه های پیشگیری از کمبود ریز مغذی ها در هر کشوری غنی سازی مواد غذایی پرمصرف است، در مجموع قطب های دهگانه کشوری مورد بررسی قرار گرفت تا پس از ارزیابی های صورت گرفته از حدود 4میلیون و 750هزارتن آرد تولیدی خبازی بجز سنگک با مصرف 900 هزار کیلو گرم پرمیکس، 4میلیون و 690 هزار تن آن به ارد خبازی غنی سازی شده تبدیل شود.

دکتر جنت در پایان افزود: با انجام حدود 20 هزار نمونه برداری در قطب های دهگانه و مورد قبول واقع شدن حدود 19 هزار مورد از آنها، به نظر می رسد گام عملیاتی بسیار مهمی در غنی سازی آرد به عنوان ماده اصلی فراورده غذایی استراتژیک نان، برداشته شده است.

20106

کد خبر: 677304

وب گردی

وب گردی