سود تک رقمی وام مسکن‌اولی‌ها به کل نظام بانکی تعمیم داده شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تک رقمی شدن سود وام مسکن اولی‌ها گامی کوچک برای ساماندهی و کاهش هزینه ساخت مسکن است اما شروع خوبی برای کاهش سود وام مسکن در نظام بانکی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا غلامعلی جعفرزاده گفت: از بانک مسکن و سایر بانک‌ها انتظار می‌رود یک چهارم یا یک پنجم سود مسکنی را که از سایر طبقات اجتماعی دریافت می‌کنند از مسکن اولی‌ها دریافت کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس کاهش یک یا دو درصدی سود تسهیلات بانکی بانک مسکن را ناچیز دانست و متذکر شد: با وجودی که بانک مسکن از آمادگی این بانک برای کاهش یک یا دو درصدی نرخ سود وام‌اولی‌ها سخن گفته است ولی نباید فراموش کرد که در نظام بانکی فرمول‌هایی وجود دارد که کاهش سود را به شیوه‌های دیگری جبران می‌کند.

وی با این وجود مسکن اولی‌ها و از دست دهندگان خانه و کاشانه در حوادث طبیعی را در اولویت حمایت‌های مسکنی وزارت راه و شهرسازی دانست و خاطرنشان کرد: انتظار است حاکمیت برای این دو گروه که یا مسکن ندارند یا مسکن خود را در حوادثی چون آتش‌سوزی و زلزله و امثالهم از دست داده‌اند، تدبیر ویژه‌ای داشته باشد. این دو گروه با افرادی که مسکن خود را تبدیل به احسن می‌کنند یا مسکن محل درآمدشان است، فرق دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پیشنهادی خواستار اتخاذ راه‌کارهای قابل اجرا برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در بخش مسکن در نظام بانکی کشور شد و افزود: از بانک‌ها انتظار می‌رود در مسائل عام‌المنفعه دست و دل بازتر رفتار کنند و خساست به خرج ندهند. وزارت راه و شهرسازی در تعامل با وزارت اقتصاد و بانک ها باید اقدامات زیربنایی تر و اساسی‌تری برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی انجام دهند تا جریان سازندگی و تولید در همه حوزه ها شکل بگیرد.

206

کد خبر: 677309

وب گردی

وب گردی