عدم رعایت دموکراسی باعث  اختلاف بلندمدت بین آنکارا و ناتو می شود

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نسبت به تبعات منفی دور شدن ترکیه از روند دموکراسی تحت حاکمیت اردوغان و تاثیر آن بر روابط آنکارا و ناتو هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، باب کورکر رئیس کمیته روبط خارجی سنای آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد: دور شدن ترکیه از دموکراسی تحت حاکمیت رجب طیب اردوغان، ممکن است مشکلات بلندمدتی را در روابط آنکارا و ناتو ایجاد کند، البته اگر این روند ادامه یابد.

آمریکا بارها از ترکیه خواسته است تا به ارزش های دموکراتیک و نهادهای مدنی پس از وقوع کودتای نافرجام 15 جولای احترام بگذارد.

کورکر افزود: بی شک اردوغان در یک مسیر اقتدارگرایانه حرکت می کند. به نظر من مهمترین نگرانی ما در طول زمان تاثیرات این روند بر دموکراسی ترکیه خواهد بود و این مساله تبعات بلندمدتی بر روابط ترکیه و ناتو خواهد داشت.

پس از وقوع کودتای نظامی نافرجام ترکیه، دولت آنکارا هزاران نفر را به اتهام ارتباط با جنبش گولن بازداشت، از شغل های دولتی برکنار یا تعلیق کرده است. بیش از 40 هزار نفر تاکنون در ارتباط با این کودتا بازداشت شده اند.

کورکر اظهار داشت: اقداماتی که اردوغان برای پاکسازی انجام می دهد، فراتر از مقابله با خود کودتا و کسانی است که در آن نقش داشته اند.

303300

کد خبر: 677357

وب گردی

وب گردی