محسن هاشمی: سرانه فضای آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی وضعیت مطلوبی دارد

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به تشریح وضعیت پروژه های عمرانی و مستند سازی املاک و اراضی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: کلنگ زنی 15 شهرک فناوری آزاد (شفا) در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته و عملیات عمرانی ساخت این شهرک ها در جریان است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مهندس محسن هاشمی با بیان اینکه در حوزه عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی هیچ چالشی وجود ندارد، بیان کرد: خوشبختانه به دلیل مناسب بودن ساخت و سازهای دانشگاه آزاد اسلامی در طول 30 سال گذشته و وضعیت مطلوب پروژه های عمرانی دانشگاه در زمان مدیریت دکتر میرزاده، چالش جدی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: از آنجا که تعداد زیادی ساختمان در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار گرفته، سرانه فضای آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی سرانه مناسبی است و جای هیچ نگرانی نیست.

مهندس هاشمی با اشاره به روند رو به رشد تعداد شرکت های دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در حال حاضر 926 شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت هستند که به نظر می رسد در سال آینده این تعداد به مرز هزار شرکت برسد. این شرکت ها با فعالیت در مراکز رشد، در حال تولید محصولات آزمایشگاهی هستند که با تجاری سازی این محصولات اقتصاد شرکتهای دانش بنیان رونق می گیرد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: از این رو باید بتوانیم فضاهایی را در شهرک های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کنیم تا شرکت ها بتوانند با استقرار در این شهرک ها، تولیدات خود را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسانند.

وی با اشاره به بحث مستندسازی املاک و اراضی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه در این زمینه کمیسیون های 4 نفری در استانها با ابتکار دکتر میرزاده تشکیل شده که در این کمیته ها با همکاری استانداری ها، معاونت های عمرانی، روسای سازمان زمین شهری و منابع طبیعی، مستند سازی املاک صورت می گیرد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد روند بررسی اراضی و املاک دانشگاه آزاد اسلامی سرعت پیدا کند تا دانشگاه در این زمینه دچار خسران نشود.

مهندس هاشمی در پایان بیان کرد: تاکنون کلنگ زنی 15 شهرک فناوری آزاد (شفا) در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته و عملیات عمرانی ساخت این شهرک ها در جریان است. در این شهرک ها علاوه بر فعالیت‌های علمی و فناوری، خدمات دیگری ازجمله صنفی، تجاری و صنعتی نیز ارائه می شود.

20101

کد خبر: 677369

وب گردی

وب گردی