مک‌کین خواستار افزایش دخالت آمریکا در مناقشات دریای جنوبی چین شد

سناتور آمریکایی ضمن محکوم کردن اقدامات چین برای نظامی کردن دریای جنوبی چین، از دولت اوباما خواست تا کمک‌های نظامی به متحدان واشنگتن در منطقه را افزایش دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، جان مک کین سناتور جمهوریخواه آمریکایی یکی از سیاستمداران تندرو به شمار می رود. وی در سخنانی اقدامات چین در دریای جنوبی چین را محکوم کرده و پکن را یک "قلدر" توصیف کرده است.

به گزارش تسنیم، مک کین از دولت اوباما خواسته است تا برای مقابله با اقدامات چین در منطقه، کمک‌های نظامی به متحدان واشنگتن را افزایش دهد.

مک کین در مصاحبه با فری بیکن تاکید کرد: در دریای جنوبی چین، پکن به تعهدات خود در قبال کشورهای همسایه پایبند نبوده است، ادامه اقدامات چین در نظامی کردن دریای جنوبی و ادامه ساخت جزیره‌های مصنوعی در مناطق مورد اختلاف، مغایر با تعهدات این کشور بوده است.

وی افزود: پنتاگون باید تعادل نظامی در آسیا اقیانوسیه را حفظ کند تا منافع آمریکا تامین شود.

مک کین اظهار داشت: این اقدام با تلاش برای ادامه پرواز، دریانوردی و عملیات هر جا که قوانین بین المللی اجازه می دهد، آغاز خواهد شد.

پنتاگون به بهانه حمایت از آزادی دریانوردی، تاکنون چندین فروند کشتی نظامی خود را نزدیک جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، به حرکت درآورده که این اقدام با مخالفت شدید پکن روبرو شده است.

مک کین تاکید کرد: چین مانند یک فرد قلدر عمل می کند. چین نسبت به حمایت کشورهای مختلف از رای دادگاه بین المللی لاهه علیه اقداماتش در دریای جنوبی چین هشدار داده است. رای دادگاه بین المللی قطعی و لازم الاجرا است.

چین رای دادگاه بین المللی لاهه را به رسمیت نشناخته و بر ادامه اقدامات خود در این منطقه تاکید کرده است.

303300

کد خبر: 677384

وب گردی

وب گردی