طالبان: افغانستان کشوری تازه تاسیس نیست که فرو بپاشد

طالبان افغان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دشمنان افغانستان برای گسترش قوم‌گرایی و نژادپرستی و ترویج فتنه تلاش می‌کنند اما این کشور تازه تاسیس نیست که فرو بپاشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، طالبان افغان با اشاره به روزهای عید قربان در بیانیه‌ای در ارتباط با اخوت و اتحاد مسلمانان بویژه در افغانستان اعلام کرد که عوامل اطلاعاتی دشمنان افغانستان تلاش می‌کنند تا از طریق تفرقه‌افکنی و دعوت مردم به تعصبات نژادی و منازعات داخلی، اقوام افغانستان را در شعله‌های آتش نفاق بسوزانند.

طالبان افزود: دشمنان افغانستان گسترش قوم‌گرایی و نژادپرستی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که نخست اشخاص متعصب را در هر قوم شناسایی و برای ترویج فتنه در جامعه افغانستان تربیت می‌کنند و رسانه‌های غربی را نیز در راستای استقبال از تبعیض و نژادپرستی بکار می‌گیرند.

در بیانیه طالبان افغان ضمن مردود خوانده شدن نژادپرستی از دیدگاه اسلام آمده است که خارجی‌ها در افغانستان در پروژه‌ای سعی در زنده کردن فتنه زمان جاهلیت و از بردن فضای اخوت اسلامی دارد.

طالبان افغان در این بیانیه اعلام کرد که افغانستان کشوری نیست که مردم یا مناطق آن به اجبار در کنار یکدیگر قرار گرفته باشد و کشوری تازه تأسیس هم نیست که فروپاشی و چند دستگی آن کار آسانی باشد.

این در حالی است که رهبر گروه طالبان افغان نیز در پیام تبریک عید گفته بود که تفکرات خارجی‌ها با حمله به افغانستان بر مردم این کشور تحمیل می‌شود.

در پیام تبریک عید رهبر طالبان آمده بود که حملات آمریکا و متحدانش بر افغانستان بخشی از جنگ جهانی کفار علیه امت اسلامی است.

303300

کد خبر: 677394

وب گردی

وب گردی