رشد اقتصاد، گفت‌وگو و تعامل در داخل و منطقه اولویت‌های سال آخر دولت است

یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار تصریح کرد که دولت باید در سال آخر فعالیت خود علاوه بر توجه به رشد اقتصادی به برقراری رابطه سازنده با احزاب داخلی و حل تخاصم منطقه‌ای بپردازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا محمد نیشابوری در بیان مهمترین اولویت دولت روحانی در سال آخر عمر خود اظهار کرد: تمام فعالین سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری مشترکاً خواستار برطرف شدن رکود و استفاده بهتر از ظرفیت های موجود پس از برجام هستند، به رغم اینکه تورم کاهش پیدا کرده است، اما هنوز شاهد رکود هستیم. رکود عامل ایجاد خیلی مفاسد اجتماعی است، اشتغال، کاهش آسیب های اجتماعی، چرخش مالی و چرخش اقتصاد وابسته به همین موضوع است.

وی ادامه داد: کسی نمی‌تواند حل این معضلات را وظیفه دولت نداند، کسی نمی‌تواند انکار کند مهمترین وظیفه دولت طی ماه‌های آخر از دور اول عمر خود خروج از رکود است. البته منظور از رکود فقط رکود اقتصادی نیست و سایر حوزه ها را هم در بر می گیرد. هر چند که در برخی حوزه ها نسبت به گذشته پیشرفت کرده ایم، اما در برخی عرصه‌های سیاسی، احزاب هنوز زیرفشار نهادهای غیرمسئول هستند.

این فعال سیاسی افزود: نشست‌ها، کنسرت‌ها و همایش ها یا لغو می‌شود یا جلوی آن قبل از برگزاری گرفته می‌شود. این روحیه رخوت انگیز که در عرصه سیاسی شاهدش هستیم به عرصه های دیگر اجتماع هم ورود خواهد کرد. این اتفاق نباید بیافتد؛ چرا که در درجه اول نظام و بعد دولت نیاز دارد تا سال آینده مردم پر شور پای صندوق رای بیایند.گشایش ها در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی باعث می‌شود مردم در سیاست کشور مشارکت کنند.

نیشابوری خاطر نشان کرد: در انتخابات گذشته احزاب، افراد و گروه‌ها از طریق فضای مجازی توانسته مشارکت را در مردم بالا ببرند. صدا و سیما و رسانه‌های رسمی، آنقدری که باید تاثیرگذار نبودند. تنها شبکه های مجازی توانسته شوری ایجاد کنند که آن هم منوط به حضور و تشویق چهره های مطرح و مورد قبول مردم بود.

وی گفت:‌برای سال 96 دولت خیلی بیش تر از سال 94 به رای و مشارکت مردم نیاز دارد. اگر آقای روحانی بخواهد مجددا کاندیدای انتخابات شود بیش از دور اول به رای مردم نیازمند است. می‌شود گفت یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار و پشتیبان برای حضور و موفقیت در انتخابات سال آینده ارتباط دو سویه با شخصیت های سیاسی و احزاب است . هم رئیس جمهور و هم وزیر کشور باید رو در رو با دستگاه های امنیتی و احزاب و گروه‌های رسمی شناسنامه دار ، آسیب ها،‌ تهدید ها و شرایط انتخابات سال آینده را بررسی کنند.

نیشابوری افزود: در زمینه سیاست خارجی دولت باید اجماع بهتری با روسیه و چین برای اجرای برجام ایجاد کند و موضع گیری جدی تری با آمریکایی ها داشته باشد و نقاطی را که آن ها به عنوان پاشنه آشیل علیه ایران استفاده می‌کنند، را شناسایی کند و ایران باید مطالبه جدی از آمریکا داشته باشد تا آمریکا را وادار کند شیطنت هایش را در خصوص برجام کنار بگذارد.

206/201

کد خبر: 677398

وب گردی

وب گردی