استقبال عراق از آتش بس در سوریه

وزارت خارجه عراق ضمن استقبال از توافق مسکو و واشنگتن درباره برقراری آتش بس در سوریه، آن را گامی مهم برای پایان دادن به هرج و مرج دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای از توافق آتش بس در سوریه استقبال کرد و آن را یک گام مهم و ضروری برای پایان دادن به هرج و مرج، کشتار و خونریزی در این کشور برشمرد.

به گزارش تسنیم، وزارت خارجه عراق در این بیانیه تلاش های آمریکا و روسیه را ستود و آن را آغازی برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای حفظ کرامت ملت سوریه و امنیت آن دانست.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت تشدید روند در تنگنا قرار دادن گروه های تروریستی تکفیری همانند داعش و جبهه النصره و هماهنگی تلاش های بین المللی برای نابودی این گروه ها تاکید شده است.

در همین رابطه جنبش حزب الله لبنان در بیانیه‌ی اعلام کرد که فرمانده میدانی عملیات در سوریه تاکید کرد که متحدان سوریه به طور کامل و دقیق به تصمیمات رهبران سوریه، دولت و مرجعیت امنیتی و سیاسی آن در خصوص موضوع آتش بس و احترام به قطعنامه ها و اجرای آن پایبند خواهند بود.

در این بیانیه آمده است که فرمانده میدانی حزب الله در سوریه تاکید کرد: ارتش عربی سوریه و متحدان آن در آینده به جنگ نامحدود و بی امان علیه تروریسم تکفیری (داعش و النصره) به دلیل آنکه مشمول توافق آتش بس نیستند، ادامه خواهند داد.

فرماندهی کل ارتش سوریه دوشنبه شب در بیانیه‌ای که خبرگزاری سانا آن را منتشر کرد، تاکید کرد: توقف عملیات جنگی در تمامی سرزمین سوریه به مدت هفت روز از ساعت 19 روز دوشنبه 12/9/2016 (بیست و دوم شهریور) تا ساعت 23:59 روز یکشنبه هفته آینده 18/9/2016 (بیست و هشتم شهریور) به اجرا گذاشته می شود.

ارتش سوریه بر حفظ حق خود در پاسخ به هرگونه نقض آتش بس به وسیله تروریست ها تاکید کرد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز جمعه هفته گذشته(نوزدهم شهریور) در پایان مذاکرات 14 ساعته خود در ژنو، از توافق بر سر نقشه راهی برای آتش‌بس سوریه و همچنین آغاز فرآیند عملیات سیاسی در این کشور جنگ‌زده خبر دادند.

303300

کد خبر: 677403

وب گردی

وب گردی