در چارچوب برجام، می‌توانیم سوخت صنعت برق هسته‌ای را تامین کنیم

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در چارچوب توافق برجام، ما سوخت مورد نیاز صنعت برق هسته ای را می توانیم تامین نماییم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا حسین امیری خامکانی افزود: احداث دو واحد جدید نیروگاه اتمی در بوشهر در راستای سیاست تنوع بخشی به سبد انرژی الکتریکی در کشور و استفاده از ظرفیت های موجود کشور می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ریزی ها 20 هزار مگاوات نیروگاه اتمی درکشور پیش بینی شده است بیان کرد: موقعیتی که در بوشهر وجود دارد در دیگر سواحل کشور نیز هست و از طرفی ما با همه مشکلاتی که بر سر راه داشتیم بالاخره به باشگاه هسته ای دنیا پیوستیم.

امیری خاطر نشان کرد: غنی سازی و تامین سوخت در کشور به رسمیت شناخته شده است و در چارچوب توافق برجام ما سوخت مورد نیاز صنعت برق هسته ای خودمان را می توانیم تامین نماییم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی واحد های 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر گفت: برنامه زمان‌بندی این دو واحد جدید نیز 10 ساله است به اینگونه که واحد دوم این نیروگاه تا 8 سال آینده و واحد سوم نیز تا 10 سال آینده به بهره برداری برسند.

206/201

کد خبر: 677408

وب گردی

وب گردی