تولید نفت روسیه از انتظارها فراتر می‌رود

پیش بینی می‌شود که تولید نفت روسیه در سال ٢٠١٦ میلادی از انتظارها فراتر برود و به ٥٤٧ میلیون تن برسد.

به گزارش ایسکانیوز از خبرگزاری رویترز، دو منبع نزدیک به وزارت انرژی روسیه دیروز (دوشنبه، ٢٢ شهریور ماه) اعلام کردند که پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش حفاری‌ها در این کشور، تولید نفت روسیه در سال جاری میلادی (٢٠١٦) از انتظارها فراتر رود و با ٢,٢ درصد افزایش به ٥٤٦ تا ٥٤٧ میلیون تن برسد که بیشترین میزان در ٣٠ سال اخیر است.

تولید نفت این کشور همواره بیشتر از سطح پیش‌بینی‌ها بوده است و حتی از سال ٢٠٠٩ میلادی که قیمت نفت به طور ناگهانی کاهش یافت، تولید سالانه روسیه رشد مداوم داشت و از آن پس، شرکت‌های این کشور عملیات حفاری را حدود ١٠ درصد در سال افزایش دادند.

یکی از این منبابع خبری گفت: تولید نفت روسیه در سال جاری میلادی افزایش خواهد یافت، زیرا شرکت‌ها به شدت مشغول عملیات حفاری هستند و «لوک اویل»، دومین تولیدکننده نفت این کشور، فعالیت در میدان‌های نفتی جدید را به زودی آغاز می‌کند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در ماه ژوئیه گفته بود که انتظار می‌رود تولید نفت این کشور در سال ٢٠١٦ میلادی به ٥٤٢ تا ٥٤٤ میلیون برسد. این میزان در سال ٢٠١٥ میلادی ٥٣٤ میلیون تن بوده است.

تولید روزانه نفت روسیه در ماه اوت به ١٠ میلیون و ٧١٠ هزار بشکه رسید که نسبت به ماه ژوئیه ١,٣ درصد کاهش را نشان داد. علت این کاهش عملیات تعمیر و نگهداری و تعطیلی برخی تأسیسات نفتی بوده است. سطح تولید این کشور پس از آن افزایش یافت و در هفته اول سپتامبر به ١١ میلیون بشکه در روز رسید.

607/602

کد خبر: 677448

وب گردی

وب گردی