رئوفیان: حضور آیت الله هاشمی و حجت الاسلام روحانی در جلسات  جامعه روحانیت مبارز بر نحوه تعاملات بین جناحی  تاثیر گذار است

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین گفت :حضور آیت الله هاشمی  در جلسات شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در اصلاح ساز و کار  و تصمیم های انتخاباتی اصولگرایان  تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ابوالقاسم رئوفیان در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز پیرامون حمایت اصولگرایان از حجت الاسلام روحانی در انتخابات96گفت: جامعه روحانیت مبارز برای دعوت از آیت الله هاشمی و حجت الاسلام حسن روحانی برای شرکت در نشست های شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اقداماتی انجام دادند و از طرفی هم آنها تمایل خود را برای شرکت در جلسات شورای مرکزی ابراز کردند که اگر این اتفاق رخ دهد چند اثر مثبت و سازنده در عرصه سیاسی کشور و تاثیر بسیار خوبی بر نحوه تعاملات بین جناحی خواهد داشت .

او تاکید کرد: پیش بینی می کنم اگر آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام حسن روحانی درجلسات شورای مرکزی جامعه روحانیت حضور یابند در این صورت احتمال حمایت از روحانی در دور دوم انتخابات و چهارساله دولت دوازدهم از سوی اصولگرایان قوت گیرد که هم افراد مذکور و هم جامعه روحانیت مبارز به بازگشت دو چهر ه شاخص و از استوانه های انقلاب تمایل دارند.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین ادامه داد: با توجه به عضویت روحانی در شورای انقلاب فرهنگی و تداخل نشست با جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در روزهای سه شنبه احتمال دارد روز برگزاری جلسات این تشکل تغییر کند؛ همچنین امکان تشکیل آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام و با حضور هاشمی رفسنجانی تشکیل وجود دارد و این مباحث نوید هایی است که سخنگوی جامعه روحانیت مبارز دادند.

رئوفیان با بیان اینکه چنین اتفاقاتی در فضای سیاسی و اجتماعی مثبت است،افزود: این تعامل‌ها باعث می شود آرامش در فضای سیاسی کشور برقرار و همدلی ها بیشتر شود و آن قسمتی که روزنه سوء استفاده دارد و اینکه بخواهند تنش را بین روحانیت افزایش دهند بسته خواهد شد ؛ نه تنها در ساماندهی فضای سیاسی کشور بلکه در رفع مشکلات اقتصادی دولت و رفع مناقشات فی مابین که برخی از سیاسیون به آن دامن می زنند و اینها قطعا به سود نظام نیست.

عضو جبهه ایستادگی بیان کرد: وقتی تعامل‌ها فراهم شود ، آرایش سیاسی سامان می‌یابد و اصولگرایان و اصلاح طلبان تندرو منزوی میشوند و مشی اعتدال حاکم خواهد شد و به نفع نظام و تحقق آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری خواهد بود.

او با بیان اینکه امیدواریم انتخابات سال آتی به دور از مشکلات گذشته برگزار شود ،ادامه داد: امروز بیش از هر زمانی ما نیازمند همدلی و آرامش بین چهره های شاخص هستیم وامیدوارم در بین سیاست هایی که امامان جمعه از طریق تریبون های نماز جمعه تبیین می کنند تعدیلی صورت گیرد و مردم فضای آرام را تجربه کنند و اصطکاک بین گروهها و شخصیت ها به ویژه بین روحانیت به حداقل خود برسد و انتخابات پیش رو که فضای همدلی را می طلبد در یک رقابت سالم و قانونمند به دور از تنش و تخریب ها و آبرو بری ها مردم برگزار شود.

رئوفیان درباره حمایت اصولگرایان و انتظارات از او گفت: در ماههای باقی مانده و فرصت اندک، روحانی راه دشواری را در پی دارد و آنچه که به عنوان قرار گاه اقتصاد مقاومتی در دولت از ابتدای سال 95 تشکیل شد باید اتفاقات خوبی همراه شود؛ باید توقع مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در پایان سال خروجی در قالب آمار و ارقام و نمودار داشته باشیم که نشانگر این باشد که به توفیقات خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی دست یافتیم برآورده شود. با حقوق های نجومی و کسانی که واقعا از درد مردمان بیخبرند، فرقی نمی‌کند در دولت فعلی یا پیشین، و چهره نظام را مخدوش کردند روحانی باید برخورد جدی داشته باشد .

این فعال سیاسی اصولگرا مدیریت بهینه اقتصاد داخلی کشور را حائز اهمیت دانست و گفت:سوءمدیریت اقتصاد داخلی خطر بزرگی است و حتی خطرناکتر از امریکا برای کشور ما است و روحانی راه سختی را در پیش دارد و و دیگران از جمله احزاب و گروههای سیاسی، متخصصان و خبرگان جامعه باید در این مسیر دولت را کمک کنند.

وی گفت: حزب اسلامی ایران زمین در قرارگاه اقتصاد مقاومتی اعلام کرده است که در دوبخش از جمله مدیریت بازارچه های مرزی و مبارزه با قاچاق کالا آمادگی کمک به دولت را دارد و تاکنون دولت دو جلسه را با این حزب داشته که راهکارها و پیشنهاداتی ارائه شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

رئوفیان با بیان اینکه احتمال استفاده اصولگرایان از گزینه های پیشین خود در انتخابات 96 وجود دارد گفت: اما هنوز تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است و سازو کار انتخاباتی که در گذشته بود باید اصلاح شود و تصمیم گیری در ارتباط با ریاست جمهوری و نامزد مورد حمایت باید مبتی بر مکانیزم کاملا متفاوت نسبت به گذشته باشد و حضور آیت الله هاشمی در جلسات شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در اصلاح سازو کار و تصمیم های انتخاباتی اصولگرایان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

203/201

کد خبر: 677449

وب گردی

وب گردی