چشم انداز بورس و معرفی گروه های پیشرو در نیمه دوم سال 95

مدیرعامل سابق فرابورس با تحلیل روند معاملات در شرایط فعلی، صنایع و گروه های پیشرو را در نیمه دوم سال معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مصطفی امیدقائمی درباره روند فعلی بورس و شروع معاملات هفته با کاهش 102 واحدی شاخص، اظهار داشت: در مجموع وضعیت بازار سهام در نیمه اول سال با خوشبینی هایی که به دنبال توافق صورت گرفته با گروه 1+5 انتظار می رفت همراه نشد به طوری که شاخص بورس از ابتدای سال جاری با کاهش 4 هزار و 500 واحدی روبرو شد.

پیش بینی بورس در نیمه دوم سال

مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان ادامه داد: طبیعتا بازار سهام از ابتدای سال تاکنون دوران رونق و رکود را پشت سر گذاشته اما متاسفانه دوره های رونق کوتاه و دوره های رکود طولانی بوده و شاید تا حدودی دور از انتظار فعالان بازار بوده است.

این فعال بازار سرمایه با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود وضعیت بازار سرمایه در نیمه دوم سال به مراتب بهتر از نیمه اول باشد، گفت: به دنبال چشم انداز مثبت در بازار جهانی نفت و فلزات اساسی و همچنین انتظار برای گشایش های بانکی و بهبود وضعیت صادرات محصولات داخلی به نظر می رسد در ماه های باقی مانده تا پایان سال اوضاع معاملات بورس با بهبود قابل ملاحظه ای روبرو شود.

معرفی گروه های پیشرو

امیدقائمی در پاسخ به این سوال که پیش بینی تان از صنایع و گروه های پیشرو در نیمه دوم سال چیست؟ گفت: انتظار می رود گروه های مختلفی شامل بانک ها (آن دسته از شرکت ها که مطالبات معوق کمتری دارند)، برخی از شرکت های پتروشیمی که نسبت به تولید محصولات پرتقاضا (پروپیلن و پرواتیلن) اقدام می کنند، شرکت های پالایشی که طرح کیفی سازی را اجرا می کنند و عمده شرکت های دارویی با استقبال سهامداران مواجه شوند.

وی ادامه داد: همچنین با گشایش های بین المللی صورت گرفته و علاوه بر آن رشد قیمت محصولات فلزی می توان امیدوار بود صنایع صادرات محور و تولید کنندگان مواد فلزی از این مساله منتفع شوند و رشد قیمت در نیمه دوم سال را تجربه کنند.

واقعیت های «برجام»

مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان با اشاره به توافق هسته ای صورت گرفته با گروه 1+5 و زمان نمایان شدن آثار مثبت آن، خاطرنشان کرد: اگرچه خوشبینی های غیرمنطقی درباره بهبود وضعیت اقتصاد و به تبع آن بازار سرمایه بعد از این رویداد وجود داشت اما واقعیت آن است که در حال حاضر واقعیت های «برجام» به شکل فعلی در حال نمایش است.

امیدقائمی در واکنش به برگزاری نخستین نشست خبری رییس جدید سازمان بورس و ارایه مهم ترین اولویت های این نهاد برای توسعه بازار، گفت: به نظر می رسد تیم مدیریتی جدید برنامه های اصولی تری را برای ایجاد رونق در بورس به کار گرفته است. این درحالی است که توسعه و راه اندازی ابزارهای جدید می تواند به محقق کردن این مهم و رقابتی تر کردن بازار کمک کند. اگرچه نمی توان با یکسری از سیاست های معاملاتی کل جهت بورس را عوض کرد اما بدون شک اثرات آن قابل توجه است.

602/401

کد خبر: 677514

وب گردی

وب گردی