ارزش معاملات اوراق رهنی بانک مسکن بیش از 300 میلیارد ریال

نقل و انتقال 232 میلیون و 790 هزار ورقه بهادار در بازارهای فرابورس ایران ماحصل معاملات امروز این رکن بازار سرمایه است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فرابورس ایران؛ در معاملات امروز سه‌شنبه 23 شهریورماه معامله‌گران شاهد جابه‌جایی بیش از 232 میلیون ورقه بهادار در 20 هزار و 994 دفعه در بازارهای فرابورس بودند که ارزش آن بالغ بر یکهزار و 27 میلیارد ریال بود.

نماد معاملاتی شرکت شهرسازی و باغسازی باغمیشه امروز بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام را در میان بازارهای اول، دوم و پایه با دادوستد بیش از 41 میلیون سهم به ارزش 82 میلیارد و 660 میلیون ریال به خود اختصاص داد و در این سه بازار در مجموع 157 میلیون سهم به ارزش 390 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.

در عین حال در بازار مبادلات سهام فرابورس در حالی نمادهای "قشیر"، "سدبیر"، "زنگان" و "بالاس" با بیشترین رشد قیمتی روبه‌رو شدند که نمادهای "شتوکا"، "شراز"، "هرمز" و "حسینا" بالاترین افت قیمت را تجربه کردند. همچنین نماد شرکت‌های آتیه داده‌پرداز، دامداری تلیسه نمونه و مدیریت انرژی امید تابان هور نیز جزو نمادهای پرببینده معاملات امروز در این بازار قرار گرفتند.

در جریان معاملات روز جاری البته شاهد توقف یک نماد در بازار سهام نیز بودیم. نماد معاملاتی شرکت بیمه سامان (بساما1)، امروز پس از پایان معاملات برای برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام در تاریخ 25 شهریورماه متوقف شد.

از سوی دیگر شاخص کل فرابورس نیز افت 10.2 واحدی را در جریان بازار تجربه کرد و با عقبگرد به یک کانال پایین‌تر، در نزدیکی ارتفاع 797 واحدی ایستاد. دو نماد "مارون" و "هرمز" بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس تا سقف حداکثر 5.76 واحد گذاشتند، در مقابل اما نمادهای "ارفع"، "وکوثر" و "اتکام" اندکی تاثیر مثبت بر شاخص داشته و از ریزش بیشتر آن جلوگیری کردند.

امروز ارزش معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز به نزدیکی رقم 469 میلیارد ریال رسید که با دادوستد 474 هزار و 796 ورقه بهادار در 486 دفعه مبادلاتی حاصل شد.

در این بازار اوراق رهنی بانک مسکن، بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت را به خود اختصاص داد به‌طوری که 300 هزار و 50 ورقه به ارزش 300 میلیارد و 50 میلیون ریال در نماد "رهن9704" مورد معامله قرار گرفت.

در این بازار نمادهای معاملاتی اوراق مشارکت شهرداری شیراز (مراز11) پس از پرداخت سود علی الحساب سه ماهه اوراق و نماد معاملاتی اوراق صکوک اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم در نماد صایتل1 پس از پرداخت اجاره بهای ماهانه اوراق بازگشایی شدند.

در سمت مقابل اما نمادهای معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، اوراق مشارکت شرکت لیزینگ رایان سایپا، اوراق اجاره دولت جمهوری اسلامی ایران، اوراق مشارکت شهرداری دزفول، شهرداری شیراز و شهرداری مشهد در پایان معاملات امروز متوقف شدند.

602/401

کد خبر: 677515

وب گردی

وب گردی