حق بیمه پارسال صنعت نفت 133 میلیون دلار بود

رئیس کل بیمه مرکزی حق بیمه پارسال بخش نفت، گاز و پتروشیمی را 133 میلیون دلار دانست و بر لزوم اعلام سرمایه واقعی از سوی شرکت های نفتی برای جلوگیری از بروز مشکل احتمالی در پرداخت خسارت واحدهای نفت، گاز و پتروشیمی هنگام بیمه تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز از بیمه مرکزی، «عبدالناصر همتی» در نشست هم اندیشی مدیران صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنعت بیمه به میزبانی وزیر نفت جمع تعهدات شرکت های بیمه در ریسک های بخش نفت، گاز و پتروشیمی در سال 1394 را 37 میلیارد دلار و حق بیمه آن را 133 میلیون دلار اعلام کرد.
همتی افزود: برای کاهش ریسک ملی در چنین سطحی به همکاری های مشترک میان بیمه و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیاز است که تحقق آن از طریق تشکیل کمیته های مشترک بین شرکت های حاکمیتی نفت، گاز و پتروشیمی و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر می شود.
رییس کل بیمه مرکزی ابراز امیدواری کرد با توجه به تحولات پس از برجام و برقراری تدریجی رابطه با بیمه گران بزرگ اتکایی دنیا، در زمینه کاهش ریسک و مدیریت آن در واحدهای نفت، گاز و پتروشیمی اقدام های اساسی شود.

** وزیر نفت: صرف هزینه درباره HSE، یک ضرورت است
وزیر نفت در این نشست گفت: موضوع HSE (ایمنی، بهداشت و محیط زیست) در صنعت نفت و انرژی اهمیت دارد و صرف هزینه در این باره، یک ضرورت است. بنابراین بیمه ها در تعیین نرخ و شرایط به موضوع اقدام های ایمنی و مدیریت ریسک توجه کنند.
«بیژن نامدار زنگنه» از بیمه ها خواست در بازدید اولیه برای صدور بیمه نامه با ممیزی دقیق تر نواقص ایمنی و فنی را اعلام کنند تا از ثروت ملی صیانت شود و ریسک های ملی کاهش یابد.
در چند ماه گذشته بروز حوادث متعدد مانند آتش سوزی پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی بیستون، خط اتیلن غرب و همچنین واحدهای مستقر در پتروشیمی بندر امام (ره) هزینه سنگینی را بر صنعت نفت و بیمه تحمیل کرد.

602/401

کد خبر: 677519

وب گردی

وب گردی