تهران- ایسکانیوز: گوگل٬ پیشتاز جستجو و تبلیغات آنلاین در جهان٬ به مشتریان خود خبر داده که قصد دارد محتوای غیراخلاقی و جنسی را که در تبلیغات آنلاین ظاهر می‌شوند با دقت بیشتری فیلتر کند و از چشم کاربران دور نگه دارد.


شبکه تبلیغاتی گوگل٬ موسوم به AdWords به تازگی با ارسال ایمیلی به طیف گسترده مشتریان این کمپانی اعلام کرد که از این پس تبلیغاتی که حاوی تصاویر آمیزش جنسی باشند٬ از جمله هرزه انگاری آشکار و گرافیک‌های حاوی فعالیت‌های گوناگون جنسی توسط این کمپانی فیلتر خواهد شد.


گوگل اجازه می‌دهد "فراموش شویم"


آن‌طور که در پیام گوگل آمده٬ دیگر تبلیغاتی که "حاوی محتوای بارز جنسی" باشند شانسی برای نمایش نخواهند داشت و بلافاصله بلاک خواهند شد. این تغییری مهم در سیاست‌های تبلیغاتی گوگل است که پیش‌تر در ماه مارس در وبلاگ رسمی این کمپانی اعلام شده بود و به تازگی نیز رسما به اجرا گذاشته شد.


تبلیغات AdWords گوگل در میلیون‌ها سایت در سراسر دنیای وب به نمایش درمی‌آید و اعمال این تغییر٬ تحولی چشمگیر در شیوه تبلیغ وب‌سایت‌ها و سرویس‌های گوناگون ایجاد خواهد کرد. گوگل اعلام کرده که این تصمیم در راستای ارتقای تجربه کاربران با AdWords اتخاذ شده است.


نکته مهم اینجاست که این تغییر سیاست٬ راه را برای "تبلیغ و ترویج هرزه انگاری" نمی‌بندد و مساله اساسی در این ماجرا این است که حتی اگر تبلیغی مستقیما درباره یک سرویس پورنوگرافیک باشد٬ نمی‌تواند از نشانه‌های آشکار فعالیت‌های جنسی استفاده کند. حالا کمپانی هایی که درآمد خود را از ساخت برنامه هایمختلف جنسی کسب می کنند احتمالا راه‌های دیگری را برای عبور از سد این محدودیت‌های جدید خواهند یافت.


تلاش گوگل برای دشوارتر کردن جستجوی مستقیم مطالب جنسی


گذشته از محدودیت‌هایی که از این پس در نمایش تبلیغات پورنوگرافیک اعمال خواهد شد٬ مشتریان AdWords دیگر اجازه بازاریابی برای ارائه سرویس‌های جنسی٬ ارسال کارگران جنسی و نشر و تبلیغ پیام‌های غیراخلاقی را هم نخواهند داشت.


با این حال با اجرایی شدن سیاست‌های جدید تبلیغاتی گوگل٬ تبلیغات مراکز غیر اخلاقی و سرویس‌های مخصوص یافتن شریک جنسی و ... تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت و می‌تواند هم‌چنان با روال گذشته ادامه یابد.


ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های جدید گوگل یک سال پس از آن اعمال می‌شود که این غول دنیای تبلیغات و جستجوی آنلاین تصمیم گرفت وبلاگ‌هایی را که حاوی تبلیغات برای سایت‌ها و سرویس‌های جنسی بودند و از این طریق کسب درآمد می‌کردند٬ از شبکه وبلاگ‌های خود موسوم به "بلاگر" حذف کند.


این تصمیم گوگل از آن تصمیماتی بود که با اعتراضات بسیاری روبرو شد. مخالفان معتقدند محتوای جنسی هم مشمول حق آزادی بیان می‌شود و گوگل نباید برای حذف آن وارد عمل شود. با این حال گوگل در این زمینه مصمم است و از سال ۲۰۱۲ تلاش با اعمال تغییراتی در الگوریتم جستجو تلاش کرده تا کاربرانی که به دنبال محتوای پورنو هستند را در رسیدن به نتایج دلخواه با دشواری‌های جدی روبرو سازد.


فقط در ماه مه ۲۰۱۴ تعداد جستجوهای کاربران سراسر جهان برای کلیدواژه‌های مربوط به فعالیت های جنسی به بیش از ۳۵۰ میلیون مورد رسیده است که نشان می‌دهد این کلیدواژه ها همچنان یکی از رایج‌ترین موارد جستجو در هر نقطه‌ای از دنیاست.

کد خبر: 67752

وب گردی

وب گردی