رحمانی فضلی: تامین امنیت زائرین اربعین حسینی اولویت نخست است

وزیر کشور در نشست مشترک استانداران و اعضای ستاد مرکزی اربعین حسینی، نسبت به پرهیز از انجام هرگونه اقدامات تفرقه انگیز به خصوص با توجه به شرایط منطقه و همچنین ضرورت توجه و احترام به آداب و رسوم مردم کشور عراق تأکید کرد و گفت: اولویت نخست، تأمین امنیت زائرین اربعین حسینی است.

به گزارش ایسکانیوز، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در نشست اعضای ستاد مرکزی اربعین حسینی با استانداران سراسر کشور با اشاره به فراز و فرودهای طی شده و توفیقات بدست آمده در ستاد مرکزی اربعین حسینی بر اهمیت موضوع امنیت در ایام اربعین به نسبت سال های قبل با توجه به بی ثباتی وضعیت داخلی عراق تأکید کرد و گفت: اطمینان داریم که مسأله امنیت به جدیت در دستور کار عراق خواهد بود ولی باید تدابیر و برنامه ریزی های بعمل آمده در این خصوص به درستی اجرا شود .
رحمانی فضلی همچنین با اشاره به ضرورت اقدام ویژه در تعامل با رسانه ها برای گسترش اطلاع رسانی و آموزش اصولی مخاطبان در ایام اربعین گفت: مسئولین بخش ها و سطوح مختلف ستاد اربعین ضمن چارچوب مندی و تمرکز به مسائل مرتبط و تخصصی در انجام مصاحبه ها، از ورود به سایر حوزه ها پرهیز کنند.
وزیر کشور گفت: هدف تأمین رضایتمندی مردم برای تسهیل در ورود و خروج به کشور عراق برای شرکت در مراسم اربعین است و باید انجام سفر به عتبات عالیات در قالب کاروان نهادینه شود.
رحمانی فضلی در ادامه به پرهیز از انجام هرگونه اقدامات تفرقه انگیز به خصوص با توجه به شرایط منطقه و همچنین ضرورت توجه و احترام به آداب و رسوم مردم کشور عراق تأکید کرد و افزود: همه هدف ما برقراری امنیت، فراهم سازی رضایتمندی زائران و بهره مندی کامل مردم از فیوضات این ایام معنوی است.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی یک ضرورت قطعی است و نگاه دولت به موضوع اقتصاد مقاومتی کاملا اعتقادی است و در کنار آن یک وظیفه رسمی است.
وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی در حد امکانات و مقدورات با اراده قوی و مصمم همه همکاران تصمیمات خوبی طبق اختیارات، ساختار ها و هماهنگی های موجود اتخاذ و اجرا شده است، تصریح کرد: بحمدالله در این حوزه توانسته ایم حرکت خوبی را شروع کنیم و اکنون وحدت نظر و درک مشترک و متقابلی بین همه مسئولین نسبت به اقتصاد مقاومتی ایجاد شده و بسترهای لازم با روند خوبی در حال شکل گیری است.
وی گفت: باید بدانیم که با استمرار، جدیت، برنامه ریزی و پیگیری موثر می توان کارها را به نتیجه رساند.
وزیر کشور ادامه داد: علی ایحال مسیر بخصوص در حوزه فعال شدن صنایع نیمه فعال و نیمه تمام و پیگیری تسهیلات خوب پیش می رود.
رحمانی فضلی گفت: درخصوص تسهیل سرمایه گذاری ها هم، در بخش صدور مجوزها و سایر مقدمات کار، طبق هماهنگی های بعمل آمده دنبال می شود و باید با جدیت کامل ادامه پیدا کند.
وزیر کشور در ادامه از استانداران خواست تا از فرصت بسیار مغتنم حضور وزراء در استان ها، برای تقویت قرارگاه مدیریت جهادی اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی را باید به عنوان یک مجموعه دید و البته مهمترین محور اقتصاد مقاومتی، بحث مردمی کردن اقتصاد است و این در حالی است که در استان ها نتوانسته ایم الگوی مناسبی را برای مردمی کردن کارها و مشارکت مردم فراهم کنیم.
رحمانی فضلی افزود: برای آموزش، فرهنگ سازی و جریان سازی باید بحث گفتمان و ایجاد مشارکت مورد توجه قرار گیرد.
وزیر کشور با بیان اینکه عدالت محور بودن نباید مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، اظهارداشت: در همه استان ها باید در تعریف طرح ها و پروژه ها، همه استان ها مد نظر قرار گیرند و هر شهرستان باید طرح های خود را برای اقتصاد مقاومتی به استان ارائه نماید تا با دید استانی و توجه به کل استان مورد بررسی قرار گیرد؛ زیرا در غیر اینصورت نابرابری و عدم توازن در استان تقویت خواهد شد.
رحمانی فضلی همچنین درخصوص بحث دانش بنیانی گفت: هر استان باید برای این موضوع یک مشاور داشته باشد و کار مطالعاتی با توجه به امکان سنجی های انجام شده از سوی مشاورین صورت پذیرد.
وی افزود: از دانش بنیانی نباید سطحی عبور کرد، بلکه دانش بنیانی می تواند چرخه ارزش افزوده برای تولید محصولات در استان را کامل کند.
وزیر کشور درخصوص ضرورت آموزش نیز اظهارداشت: در درجه اول، مدیران، مسئولین، کارآفرینان و بعد مردم، حتما باید تحت آموزش های خلاقیت، نوآوری، ابتکار و آشنایی با تجربیات مهم دنیا قرار گیرند.

202/201

کد خبر: 677541

وب گردی

وب گردی